Co jeszcze diagnozować przy wymianie DKZ i sprzęgła?
- Szczegóły
-
Utworzono: piątek, 17 sierpień 2018 11:16
Pomimo przeprowadzenia wielu szkoleń z zakresu analizy uszkodzeń sprzęgieł i dwumasowych kół zamachowych (DKZ), ponownie wracają zgłoszenia problemów z układem przeniesienia napędu w pojazdach powszechnie eksploatowanych na naszym rynku.
Jednak zgłaszane problemy ze sprzęgłami i DKZ nie wynikają z wady produktu, a z problemów z zespołami współpracującymi. Oto dwa, często powtarzające się przypadki, dotyczące popularnych samochodów tj. 1. Opel Vectra, rok produkcji 2006, silnik 1,9 CDTI, skrzynia biegów F40 – (DKZ) o numerze referencyjnym 415024110, 2. VW Passat, rok produkcji 2011, silnik 2,0 TDI 136 KM (CFFA), skrzynia biegów HDV – DKZ o numerze referencyjnym 415058310, sprzęgło o numerze referencyjnym 624318009.
Czytaj więcej...
Olej silnikowy coraz ważniejszy
- Szczegóły
-
Utworzono: piątek, 15 czerwiec 2018 10:59
Optymalny dobór oleju silnikowego odgrywa coraz większą rolę w eksploatacji pojazdu. Klienci często wybór oleju cedują na warsztaty.

Czytaj więcej...
Rozmowa z Zenonem Rudakiem, kierownikiem Centrum Technicznego Hella Polska
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 16 kwiecień 2018 13:49
Klimatyzacja powinna pracować tak często jak to możliwe, chociażby ze względu na konieczność smarowania sprężarki. Układ klimatyzacji wymaga okresowego serwisowania raz w roku. Niestety kierowcy często o tym zapominają.
Czytaj więcej...
Zabezpieczenie antykorozyjne
- Szczegóły
-
Utworzono: wtorek, 27 marzec 2018 14:13
W dawnych czasach każdy szanujący się posiadacz Polskiego Fiata, Trabanta czy Moskwicza zabezpieczał swoje auto przed korozją. Okazuje się, że współcześnie produkowane samochody zabezpieczenie antykorozyjne mają często niewystarczające.

Czytaj więcej...
Amortyzatory i sprężyny
- Szczegóły
-
Utworzono: wtorek, 06 marzec 2018 09:04
Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, specjalistą ds. produktowo-technicznych KYB Europe Oddział w Polsce.
Czytaj więcej...
Obieg ekonomiczny
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 29 styczeń 2018 14:10
Choć entuzjaści napędów alternatywnych wieszczą rychły koniec technologii cieplnych silników tłokowych, rzeczywistość wskazuje, że będą one trwać jeszcze dość długo. Tym bardziej, że w ich dobrze już opanowanej konstrukcji istnieją nadal spore rezerwy, pozwalające poprawiać to, co obecnie najważniejsze – sprawność tych silników w zastosowaniach trakcyjnych. Jednym z takich kierunków jest wykorzystanie obiegu Atkinsona-Millera zamiast obiegu Otto w silniku czterosuwowym.
Czytaj więcej...
Rozmowa z Łukaszem Zollem
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 29 styczeń 2018 14:06
Współpraca z Liqui Moly trwa już rok. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, podobnie jak z jakości produktów, które oferuje ten producent – Łukasz Zoll, właściciel warsztatu Pit Stops z Piaseczna pod Warszawą.
Czytaj więcej...