Dobór montażownicy
- Szczegóły
-
Utworzono: wtorek, 05 kwiecień 2016 13:24
W poprzednim numerze „Auto Moto Serwisu” przedstawiłem kategorie montażownic. Teraz kilka sugestii związanych z doborem montażownicy do potrzeb danego warsztatu.
Przy doborze odpowiedniej dla warsztatu montażownicy trzeba kierować się przede wszystkim własnym doświadczeniem. Zanim je skonfrontujemy ze specjalistami i zaprosimy na prezentację handlowców wyposażonych w maszyny, powinniśmy posłuchać opinii tych, którzy już się tym tematem zajęli. Gdybym miał dokonywać wyboru, nie wyobrażam sobie zakupu „na telefon” lub na podstawie prospektu. Będąc po drugiej stronie barykady, czy łagodniej – lady, najbardziej cenię uwagi i opinie potencjalnych klientów, nawet te, nie zawsze pochlebne. Pamiętajmy też, że anonimowe opinie z internetu nie są dobrym źródłem wiedzy.
Czytaj więcej...
Sprzęgło wyreguluje się samo
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 02 marzec 2016 13:21
Wymiana sprzęgieł samonastawnych nastręcza warsztatom pewnych problemów. Producenci tych sprzęgieł skarżą się na znaczną liczbę reklamacji składanych przez mechaników, którzy w wielu przypadkach postępują niewłaściwe.

Czytaj więcej...
Diagnostyka napędu wycieraczek przedniej szyby – Škoda Fabia II
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 15 luty 2016 11:56
Napęd wycieraczek samochodowych nie jest skomplikowany, jednak jego diagnostyka sprawia wiele problemów serwisowych.

Diagnostyka punktowa układów napędu wycieraczek jest często czasochłonna ponieważ wymaga sprawdzenia wielu podzespołów, m.in. silnika wycieraczek, modułu centralnej elektroniki, zespolonych przełączników kolumny kierowniczej, a także innych elementów bezpośrednio niezwiązanych z układem wycieraczek (np. mikrostycznika pokrywy komory silnika). Sam dostęp do tych podzespołów także wydłuża czas diagnozowania, np. dostęp do zespolonego przełącznika kolumny kierowniczej wymusza demontaż poduszki powietrznej kierowcy, kierownicy oraz jej osłon.
Czytaj więcej...
Co nowego w lampach?
- Szczegóły
-
Utworzono: czwartek, 28 styczeń 2016 12:50
Producenci oświetlenia prześcigają się w wymyślaniu nowych kształtów lamp warsztatowych, które obowiązkowo mają diody LED, haczyki oraz magnesy. Prawdziwym haczykiem dla kupującego są jednak parametry wybranej lampy.
W porównaniu z rokiem ubiegłym oferta lamp warsztatowych uległa rozszerzeniu. W zdecydowanej większości produktów źródłem światła są diody LED o godnej podziwu żywotności przekraczającej 100 tys. godzin pracy. W warsztacie bywa jednak rożnie i nie zawsze lampa traktowana jest z należytym szacunkiem – czasami upadnie na podłogę, czasami władnie do wody. Doświadczeni ludzie przewidzieli takie sytuacje, które ujęte są w odpowiednich normach. W opisach niektórych lamp podana jest informacja, jaką normę spełnia obudowa lampy, ale często bez wyjaśnienia znaczenia symboli – co czyni ją całkowicie nieprzydatną dla przeciętnego zjadacza chleba, średnio zainteresowanego problematyką konstrukcji lamp warsztatowych. Bo to właśnie obudowa, oprócz parametrów świetlnych, świadczy o jakości lampy warsztatowej. To obudowa przejmuje skutki niewłaściwego traktowania przez użytkownika. Kupując lampę, trzeba zwrócić uwagę na klasę szczelności obudowy oznaczoną skrótem IP oraz stopień ochrony przed zewnętrznymi uderzeniami oznaczony skrótem IK.
Czytaj więcej...
Kwaśne problemy Volkswagena
- Szczegóły
-
Utworzono: piątek, 27 listopad 2015 13:02
Zapewne wszyscy Czytelnicy „Auto Moto Serwisu” z zainteresowaniem śledzą przebieg tzw. afery Volkswagena. Nie jest to jednak łatwe, gdyż koncern VW (przyjmujemy to bez zdziwienia) działa konsekwentnie w stylu „co można powiedzieć, by nie skłamać, ale nic nie powiedzieć?”. Z kolei popularne media nie grzeszą zrozumieniem istoty sprawy, poszukując w niej głownie sensacji. A tej w gruncie rzeczy nie ma.
Czytaj więcej...
Jak ustalić przebieg pojazdu?
- Szczegóły
-
Utworzono: piątek, 27 listopad 2015 13:21
Mimo wielu statystyk dowodzących rosnącej zamożności społeczeństwa, dane wskazują, że wciąż znacznie częściej decydujemy się na zakup aut używanych – i to niestety nie tych najmłodszych, lecz kilku-, a nawet kilkunastoletnich. Warsztaty proszone są często o ocenę techniczną pojazdu i ustalenie wiarygodnego przebiegu.
Czytaj więcej...
Razem raźniej
- Szczegóły
-
Utworzono: poniedziałek, 16 listopad 2015 14:31
Dzisiaj koncern Volkswagen jest jednym z największych producentów samochodów na świecie. Być może dążenie do globalnej hegemonii spowodowało obecne problemy. Warto przypomnieć sobie niektóre fakty z dziejów tej firmy.
Czytaj więcej...