fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Koncern PSA dla warsztatów niezależnych

Koncern PSA (Peugeot, Citroën, Opel, DS) zwiększa swoje zaangażowanie w rynku posprzedażnym. Dlatego koncern chce poszerzyć współpracę z warsztatami niezależnymi, co jest rzadkością wśród producentów pojazdów.
PSA chce dotrzeć do posiadaczy pojazdów starszych niż trzy lata, którzy po zakończeniu gwarancji przechodzą z autoryzowanych serwisów do warsztatów niezależnych. Przygotowano ofertę dla klientów o różnych możliwościach finansowych posiadających młodsze i starsze pojazdy wielu marek, również nie należących do PSA. Strategia opiera się na trzech filarach: gamie produktów Eurorepar, sieci warsztatów Eurorepar Car Service i systemie dystrybucji Distrigo.

– Groupe PSA stale dynamicznie się rozwija, również w obszarze usług posprzedażnych, niezwykle ważnych ze względu na utrzymanie poczucia lojalności naszych obecnych klientów oraz pozyskania nowych, także tych posiadających samochody innych marek. Wprowadzona przez grupę oferta sprawnej dystrybucji części zamiennych oraz produktów towarzyszących najwyższej jakości, a także zapewnienie sieci wielomarkowych warsztatów i serwisów, oferujących kompleksowe usługi jest odpowiedzią na oczekiwania klientów różnych marek na rynku, na którym 90% parku samochodowego to auta powyżej dwóch lat – powiedział na konferencji prasowej Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny Groupe PSA w Polsce.
Platforma Distrigo to kompletna oferta oryginalnych części zamiennych PSA i części Eurorepar do różnych marek pojazdów od czołowych wytwórców, jak: Bosch, Valeo czy SKF oraz wielomarkowa oferta części producentów wyposażenia samochodowego dostępna w jednym miejscu. W ramach oferty Eurorepar znajduje się 60 grup towarowych, m.in. części zamiennych, akcesoriów, olejów, opon, produktów dla warsztatów oraz innych, także części blacharskich. Jakość części zapewniona jest przez staranny dobór dostawców zatwierdzonych przez PSA.
– Warunki zakupu części są takie same dla ASO i warsztatów niezależnych i nikt nie ma tak bogatej oferty oryginalnych części zamiennych – podkreślał Piotr Karaszewicz, dyrektor Części Zamiennych&Serwisu. W magazynach w Grodzisku Mazowieckim i Mszczonowie znajduje się 38 tys. referencji części, w tym 12 tys. z gamy Eurorepar. W strefie wokół Warszawy i Łodzi, jeśli zamówienie jest złożone przez warsztat do godz. 18.00, to realizacja następuje dnia następnego do godz. 10.30. Jeśli zamówienie jest złożone do godz. 11.00, realizacja następuje tego samego dnia do godz. 15.00. W pozostałych częściach kraju, zamówienia złożone do godz. 16.00 są realizowane następnego dnia do godz. 10.30.
– PSA prowadzi też światową sieć wielomarkowych warsztatów Eurorepar Car Service, do której w Polsce należą obecnie 53 warsztaty. Do końca 2020 r. sieć ma liczyć 100 warsztatów – mówi Mirosław Drej, manager rozwoju sieci. Kryteria dla kandydatów do sieci to: minimum trzy stanowiska naprawcze, pomieszczenie spełniające rolę recepcji i/lub poczekalni dla klientów, parking dla klientów serwisu i elewacja pozwalająca na czytelne umieszczenie logo sieci. Korzyści dla warsztatu to m.in.: oznakowanie obiektu i elementy aranżacji wnętrza, urządzenie diagnostyczne, materiały reklamowe, ubrania robocze, obecność warsztatu na dedykowanej stronie internetowej, udział w szkoleniach techniczno-handlowych w obniżonej cenie, udział w systemach premiowych/bonusowych, doradztwo techniczne.

Inicjatywa PSA stanowi ciekawą ofertę dla warsztatów niezależnych, które otrzymują dostęp nie tylko do oryginalnych części zamiennych PSA po cenach takich samych, jak ASO. Powodzenie oferty pozostałych części i wyposażenia warsztatowego zależeć będzie od ceny, która musi być konkurencyjna do cen innych dystrybutorów. Kusząca jest propozycja PSA dostępu do wiedzy technicznej w zakresie serwisowania i napraw pojazdów marek należących do tego koncernu, w tym popularnego u nas Opla. Warsztaty zastanawiające się nad przystąpieniem do sieci warsztatowej może zachęcić darmowy tester diagnostyczny marki Actia oferowany w ramach sieci Eurorepar Car Service.


1
Groupe PSA stale dynamicznie się rozwija, również w obszarze usług posprzedażnych – mówił Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny Groupe PSA w Polsce.


2
Nikt nie oferuje tak bogatej oferty oryginalnych części zamiennych – podkreślał Piotr Karaszewicz, dyrektor Części Zamiennych&Serwisu.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem