Czujnik spalania detonacyjnego
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 22 październik 2008 04:00
Czujnik spalania detonacyjnego znajduje się na zewnętrznej stronie bloku silnika. Jego zadaniem jest wychwytywanie wszystkich efektów nieprawidłowego spalania paliwa w komorach spalania silnika, w każdej fazie jego pracy.
Czytaj więcej...
Naprawa lakiernicza bez lakierowania
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 22 październik 2008 04:00
Wgniecenia na karoserii, zwłaszcza te po opadach gradu, bardzo pogarszają estetykę pojazdu. W większości zakładów jedyną metodą naprawy jest lakierowanie. Niestety w przypadku nowych samochodów oznacza to znaczny spadek wartości pojazdu. Na szczęście, lakierowanie nie jest jedyną metodą naprawy.
Czytaj więcej...
Wymiana paska rozrządu w Golfie IV
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 22 październik 2008 04:00
Na życzenie naszego Czytelnika przedstawiamy procedurę wymiany paska rozrządu w Volkswagenie Golfie IV (rok produkcji 2001), napędzanego silnikiem 1,9 TDI (kod silnika AHF). Nasz Czytelnik zwrócił uwagę na ryzyko związane z ustawieniem rolki napinacza. Ponieważ silnik ten jest produkowany masowo i montowany w różnych odmianach w wielu modelach koncernu VW, sądzimy, że wymiana paska może zainteresować szersze grono warsztatów.
Czytaj więcej...
Serwisowanie benzynowych wtryskiwaczy elektromagnetycznych
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 22 październik 2008 04:00
Elektromagnetyczny wtryskiwacz paliwa uchodził do niedawna za jeden z najbardziej niezawodnych elementów benzynowego systemu wtryskowego. Sytuacja jednak uległa zmianie po powszechnym wprowadzeniu do samochodów instalacji gazowych, jak również w związku ze znacznym pogorszeniem się jakości dostępnego na rynku paliwa. Oba wymienione czynniki spowodowały lawinę usterek wtryskiwaczy, związanych z ich zabrudzeniem, czy nawet zatarciem iglicy.
Czytaj więcej...
Wymagania prawne dotyczące układów hamulcowych
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 27 sierpień 2008 17:50
dr inż. Kazimierz Sitek
Z punktu widzenia ogólnej koncepcji konstrukcyjnej samochodu, układ hamulcowy jest jednym z podstawowych układów pojazdu i wchodzi w skład podwozia.
Uwzględniając ogólną koncepcję konstrukcyjną współczesnego samochodu można stwierdzić, że każdy pojazd samochodowy ma własne źródło napędu (silnik) oraz układy ruchu: napędowy, jezdny, zawieszenia, hamulcowy i kierowniczy.
Czytaj więcej...
Monitorowanie pracy reaktora katalitycznego
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 27 sierpień 2008 17:47
mgr inż. Stanisław Kucharski
CO, HC oraz NOx obecne w spalinach pojazdów tworzą (wraz z gazami emitowanymi przez fabryki i elektrownie cieplne) największe źródło skażenia atmosfery. W związku z tym spaliny samochodowe powodują istotne problemy, szczególnie na obszarach zurbanizowanych.
Czytaj więcej...
Klimatyzacja - najczęstsze usterki, naprawa i serwisowanie
- Szczegóły
-
Utworzono: środa, 27 sierpień 2008 17:39
mgr Andrzej Kowalewski
Pomimo wyraźnych zaleceń producentów pojazdów samochodowych, dotyczących konieczności wykonywania cyklicznych zabiegów konserwacyjnych i obsługowych, niestety nie wszyscy właściciele swoich aut stosują się do nich.
Czytaj więcej...