Amortyzatory i sprężyny
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 06 marzec 2018 09:04
Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, specjalistą ds. produktowo-technicznych KYB Europe Oddział w Polsce.
Rozmowa z Andrzejem Chmielewskim, specjalistą ds. produktowo-technicznych KYB Europe Oddział w Polsce.
Choć entuzjaści napędów alternatywnych wieszczą rychły koniec technologii cieplnych silników tłokowych, rzeczywistość wskazuje, że będą one trwać jeszcze dość długo. Tym bardziej, że w ich dobrze już opanowanej konstrukcji istnieją nadal spore rezerwy, pozwalające poprawiać to, co obecnie najważniejsze – sprawność tych silników w zastosowaniach trakcyjnych. Jednym z takich kierunków jest wykorzystanie obiegu Atkinsona-Millera zamiast obiegu Otto w silniku czterosuwowym.
Współpraca z Liqui Moly trwa już rok. Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, podobnie jak z jakości produktów, które oferuje ten producent – Łukasz Zoll, właściciel warsztatu Pit Stops z Piaseczna pod Warszawą.
Rośnie popyt na samochody zabytkowe z młodszych roczników. Wiele z nich jest niedrogich, są wygodne i proste w obsłudze, a to tylko niektóre z ich zalet.
Rozwój jest wpisany w nasze DNA, dlatego nieustannie inwestujemy w nowe projekty. Planujemy stworzyć np. segment zajmujący się częściami do łodzi. W trakcie opracowania jest również projekt Rent A Car, który na razie jest dostępny wyłącznie dla klientów biznesowych – mówi Maciej Oleksowicz.
Producenci samochodów w dążeniu do zmniejszenia zużycia paliwa coraz częściej stosują silniki czterosuwowe o trzech cylindrach. Zmniejszenie liczby cylindrów powoduje wiele negatywnych skutków i wymaga zmiany mocowania jednostki napędowej.
Negatywne skutki stosowania silników trzycylindrowych wynikają głównie z braku możliwości wyrównoważenia momentów zewnętrznych pochodzących od sił dośrodkowych i sił I i II rzędu. Więcej na ten temat napiszemy w kolejnym wydaniu „Auto Moto Serwisu”.
Podczas pracy silnik wykazuje nagłe zmiany prędkości obrotowej (szarpanie, galopada). Nieprawidłowa praca jest bardziej odczuwalna podczas przyspieszania w zakresie od 1800 do 2000 obr./min. W sterowniku wtrysku diesel nie ma zapisanych żadnych błędów lub są błędy związane z zaworem EGR.