Rozmowa z Andrzejem Senkowskim – dyrektorem w firmie Polcar
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 03 czerwiec 2015 13:57
W przyszłym roku Polcar będzie obchodził 30-lecie istnienia. Jakie były początki powstania firmy?
W przyszłym roku Polcar będzie obchodził 30-lecie istnienia. Jakie były początki powstania firmy?
W okresie tzw. transformacji powstawało wiele firm, którym obecnie wiedzie się różnie. Co Pana zdaniem zdecydowało o sukcesie Inter Cars?
Wywiad z Zenonem Rudakiem z Hella Polska
Na rynku są dostępne maszyny do obsługi klimatyzacji za 9 tys. zł i za 17 tysięcy. Czym one się różnią?
Nowa podstawa programowa kształcenia w zawodach zaczęła obowiązywać od 1 września 2012 r. (rozporządzenie MEN z dnia 7.02.2012 r.). Zawiera obowiązkowe dla danego zawodu: cele kształcenia i treści nauczania opisane w formie efektów kształcenia. Efekty kształcenia są definiowane w kategoriach: wiedzy, umiejętności zawodowych oraz kompetencji personalnych i społecznych niezbędnych do wykonywania zadań zawodowych.
W Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona polskiej branży motoryzacyjnej. Została zorganizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, które opracowało raport.
Firma TRW wprowadziła na rynek części zamiennych końcówkę drążka kierowniczego X-Cap nowego typu. Na razie – do Mercedesów.
Innowacyjność nowego typu końcówki drążka X-Cap polega na zmniejszeniu liczby części składowych w porównaniu z dotychczas stosowanym rozwiązaniem przy jednoczesnym zwiększeniu nośności obudowy. W efekcie produkt jest mocniejszy, bardziej wytrzymały i mniejszy od swojego poprzednika. X-Cap ma lepsze uszczelnienie oraz wykazuje mniejszy opór wewnętrzny sworznia, a także mniejsze odkształcenia osiowe i poprzeczne. Odkształcenie osiowe, określane przez część sprężynującą i sposób montażu nowego rozwiązania X-Cap, nie przekracza 0,5 mm w porównaniu do 2 mm w dotychczasowej konstrukcji. Stało się tak, dzięki zastosowaniu zupełnie innej konstrukcji łożysk wewnętrznych. Za istotne korzyści nowego rozwiązania trzeba również uznać optymalizację poziomu hałasu, uzyskaną dzięki minimalizacji elastyczności oraz możliwość bezpośredniego określenia stopnia zużycia produktu.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 10/2009
Kontynuując omawianie problematyki związanej z panelowymi naprawami blacharskimi nie sposób pominąć urządzeń stanowiących podstawowe wyposażenie stanowiska naprawczego. Mowa o spotterach blacharskich.