czwartek 13 grudzień 2018

Aktualne wydanie

Gorąca jesień
Okladka AMS 07 2018Koniec roku okazał się bardzo gorący za sprawą dwóch ważnych wydarzeń targowych – Automechaniki we Frankfurcie i Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Targowe ekspozycje dowodzą, że w dalszej perspektywie nastąpi odwrót od tradycyjnych silników w autach osobowych i ciężarówkach.

 Czytaj więcej>>>

VW Golf Plus

Volkswagen wprowadził na nasz rynek nowego Golfa Plus. To kolejna generacja tego modelu wykorzystująca podzespoły Golfa VI generacji.

 

 

Wybrany obraz 

W porównaniu z Golfem VI wersja Plus jest wyższa o 11 cm przy niezmienionym rozstawie osi (258 cm i tym samym prześwicie – 13 cm. Zasadniczą różnicą pomiędzy Golfem a wersją Plus jest wysokość wnętrza, wyższe umieszczenie foteli oraz większy bagażnik. W wersji Plus ma on objętość 395 l, a w Golfie – 350 l. Tylną kanapę można przesuwać wzdłuż nadwozia o 16 cm, jej siedzisko jest dzielone w stosunku 60:40, a oparcie w stosunku 40:20:40. W wyposażeniu dodatkowym oferuje się składane do przodu oparcie przedniego fotela pasażera, co umożliwia przewożenie długich przedmiotów. Funkcjonalność wnętrza to podstawowa zaleta wersji Plus, chociaż nie tylko. Dla osób ze schorzeniami kręgosłupa lub przewożących małe dzieci w fotelikach Plus jest wygodniejszy od Golfa ze względu na wysokie umieszczenie siedzeń. Przy wsiadaniu i wysiadaniu nie trzeba się schylać.

Przykładowy obraz

 

Technika
Pod względem technicznym Plus jest kopią Golfa, gdyż samochody wykorzystują tę samą płytę podłogową i silniki. Przypomnijmy, że w przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu – oś wielowahaczową.
Do napędu Plusa przewidziano następujące silniki z zapłonem iskrowym:
- 4-cylindrowy, 16-zaworowy o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 80 KM; czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 14,9 sekundy, a zużycie paliwa w mieście – 8,7 l/100 km,
- 4-cylindrowy, 8-zaworowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 102 KM; to silnik dość stary (2 zawory w każdym cylindrze) – czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 11,8 sekund, a zużycie paliwa w mieście – 10,2 l/100 km; może być łączony ze skrzynią typu DSG,
- 4-cylindrowy, 16 zaworowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny (TSI), doładowany turbosprężarką o pojemności skokowej 1,4 l i mocy maksymalnej 122 KM; czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 10,2 sekundy, a zużycie paliwa w mieście 8,4 l/100 km; może być łączony ze skrzynią DSG,
- 4-cylindrowy, 16-zaworowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny (TSI), doładowany dwiema sprężarkami (turbosprężarką i mechaniczną) o pojemności skokowej 1,4 l i mocy maksymalnej 160 KM; czas rozpędzania wynosi 8,5 sekundy, a zużycie paliwa w mieście – 8,4 l/100 km; może być łączony ze skrzynią typu DSG.

Silniki z zapłonem samoczynnym:
- 4-cylindrowy z układem common rail, 16 zaworowy, doładowany turbosprężarką, o pojemności 2,0 l i mocy maksymalnej 110 KM; czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 11,6 s, a zużycie paliwa w mieście – 6,6 l/100 km; może być łączony ze skrzynią typu DSG,
- 4-cylindrowy z układem common rail, 16-zaworowy, doładowany turbosprężarką, o pojemności 2,0 l i mocy maksymalnej 140 KM; czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 9,8 s, a zużycie paliwa w mieście – 6,5 l/100 km; może być łączony ze skrzynią typu DSG.

W przyszłości planuje się rozszerzenie oferty silników z zapłonem samoczynnym.
Oferowane są trzy wersje wyposażenia. W skład wyposażenia podstawowego wchodzą m.in.: 6 poduszek powietrznych, ABS z EBV, MSR i ASR, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości, komputer pokładowy MFA, wspomaganie układu kierowniczego w zależności od prędkości jazdy, centralny zamek.

Wybrany obraz

Nasza ocena
Wersja Plus jest bardziej uniwersalna od Golfa, chociaż droższa o ok. 4 tys., zł. Ma też przestronniejsze wnętrze. Można ją polecić rodzinom z małymi dziećmi oraz osobom ze schorzeniami kręgosłupa. Nie polecamy kierowcom o sportowej żyłce, ze względu na podwyższony środek ciężkości auta, utrudniający szybkie pokonywanie zakrętów. Jeździliśmy autem napędzanym silnikiem z zapłonem samoczynnym – we wnętrzu jest dość cicho, auto ma dobrą dynamikę i komfort jazdy. Naszym zdaniem – samochód wart zastanowienia.


Ryszard Polit

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem