Fiat Chrysler Automobiles po raz kolejny zmodyfikował sposób diagnozowania pojazdów oraz programowania sterowników i informuje, że modernizacja portalu ma zostać zakończona do marca 2021 r. Już teraz wymagana jest rejestracja na kilku portalach i uwierzytelnianie dwuetapowe typu Okta.
W celu diagnozowania pojazdów tego koncernu do tej pory logowaliśmy się na portalu Techauthority. Teraz wprowadzono nowy portal: wiTech2.0, na którym już można się zarejestrować. Po zarejestrowaniu się na nim wymagane jest również dwuetapowe uwierzytelnienie typu OKTA (One Key Time Access). Portal jest wspólny dla wszystkich marek koncernu:
• określanych jako FLAPH, tj. Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional i Abarth.
Obecnie dla tej grupy marek dostępne są podstawowe funkcje diagnostyczne, konfiguracja i inicjalizacja sterowników, które FCA nazywa centralkami, oraz komponentów elektrycznych, a także przeprogramowania i dostęp do pojazdów wyposażonych w Secure GateWay (pojazdy online). Po zakończeniu modernizacji portalu dostępne będą także zaawansowane, dwukierunkowe funkcje diagnostyczne,
• określanych jako CJD: Chrysler, Jeep, Dodge.
W przypadku tych marek wszystkie funkcje są już aktywne. Możliwe jest wykupienie abonamentu na diagnostykę trwającego: trzy dni, miesiąc lub rok (wiTech). Natomiast korzystanie z funkcji bardziej zaawansowanych, jak dostęp do pojazdów online, przeprogramowania sterowników i diagnostyka dwukierunkowa, wymaga wykupienia dodatkowego abonamentu (techauthority), ponieważ tego typu funkcje przewidują dostęp do biuletynów technicznych (w przypadku przeprogramowań) lub do procedur rozwiązywania problemów (w przypadku diagnostyki dwukierunkowej ze wsparciem dokumentacji).
Fiat informuje, że nie można wykonywać przeprogramowań sterowników, które są związane z oficjalnymi kampaniami FCA. Tego typu działania może przeprowadzić wyłącznie autoryzowany serwis.
Przeprowadzimy Państwa przez te procedury na przykładzie pojazdu marki Fiat. Diagnozowany samochód połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 645 zasilającej pojazd. W wyszukiwarkę wpisujemy „technical information” – otwiera się strona https://technicalinformation.fiat.com.
Pełna procedura zostanie opisana w wydaniu 1/2021 Auto Moto Serwisu