poniedziałek 25 marzec 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
1 2 2019weszliśmy w nowy rok bogatsi o 531880 nowych samochodów sprzedanych w 2018 r., to o 9,4% więcej nowych aut niż w roku 2017. Średnia wieku sprowadzanych aut to 12 lat, a 43% tych pojazdów ma silnik Diesla. Będzie co naprawiać, warsztatom ani pracy, ani klientów nie zabraknie.

Czytaj więcej>>>

Lista uczestników półfinału XVI Olimpiady Techniki Samochodowej

Przypominamy, że uroczyste otwarcie półfinału nastąpi o godz. 11 w dniu 21 marca
na Politechnice Warszawskiej, Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, ul. Narbutta 84.

Prosimy o wcześniejsze przybycie w celu rejestracji uczniów

Lista uczestników półfinału XVI Olimpiady Techniki Samochodowej

Partnerzy XVI Olimpiady Techniki Samochodowej

PARTNER STRATEGICZNY PARTNER GŁÓWNY SPONSORZY
Bosch LUK-INA-FAG zf fuchs brigestone

Historia Olimpiady Techniki Samochodowej

Pierwsza Olimpiada Techniki Samochodowej miesięcznika Auto Moto Serwis została zorganizowana w 2000 r. Biorą w niej udział uczniowie szkół średnich o kierunku technicznym. Olimpiada jest trzyetapowa:

  • I etap odbywa się w szkołach i ma na celu wyłonienia 2 lub 3 najlepszych uczniów, którzy będą reprezentować swoją szkołę w następnym etapie olimpiady,
  • II etap (marzec), w formie pisemnego testu, odbywa się na Politechnice Warszawskiej,
  • w III etapie finałowym (maj) bierze udział 10 najlepszych uczniów wyłonionych podczas II etapu. Finał odbywa się na terenie stacji obsługi samochodów i polega na wykonaniu praktycznych zadań z zakresu technologii napraw i diagnostyki pojazdowej.

Od 2001 r. kolejne edycje Olimpiady organizowały wspólnie Auto Moto Serwis oraz Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. Od 2007 r. Minister Edukacji Narodowej objął patronat honorowy nad ogólnokrajowym konkursem „Olimpiada Techniki Samochodowej”.

Zgodnie z postanowieniem § 112 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (DzU Nr 83, poz. 562 z późn. zm.) uczniowie laureaci i finaliści Olimpiady Techniki Samochodowej, na podstawie zaświadczenia wydanego przez organizatorów, są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu zawodowego.

W Olimpiadzie Techniki Samochodowej latach 2000-2012:

  • w I etapie (eliminacje szkolne) wzięło udział około 83 tys. uczniów,
  • w II etapie wzięło udział około 4950 uczniów,
  • w finałach Olimpiady uczestniczyło 176 uczniów, z których wyłoniono 48 laureatów.

Z roku na rok zwiększająca się liczba uczestników świadczy o rosnącym zainteresowaniu i popularności tego przedsięwzięcia. Olimpiada jest także dostrzegana przez przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, którzy, jako partnerzy fundują uczestnikom II etapu i finalistom cenne nagrody.

Celem Olimpiady jest upowszechnianie i pogłębianie wiedzy z szeroko pojętej techniki samochodowej oraz szlachetna rywalizacja pomiędzy szkołami o tytuł Samochodowej Szkoły Roku. Jest nie tylko sprawdzianem teoretycznej i praktycznej wiedzy uczniów, ale również sposobem szerzenia wśród nich wiedzy, pozytywnego kształtowania zainteresowań. Zachęca zdolnych, młodych ludzi do inwestowania w siebie, co mamy nadzieję, zaowocuje w przyszłości świetnie wyszkoloną kadrą inżynierów, specjalistów, menedżerów, w tym nauczycieli, z dumą i zaangażowaniem przekazujących swoje zamiłowanie do motoryzacji.

 

ZESTAWIENIE LICZBOWE OTS z lat 2012-2015

  2012 2013 2014
2015
Uczniowie 400 441 466 460
Szkoły 158 166 163 162
Nauczyciele
145 167 175 173
Samochodowa Szkoła Roku Zespół Szkół
Samochodowych
w Kaliszu
Zespół Szkół
Samochodowych
w Bydgoszczy
Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych
nr 3 w Krośnie
Zespół Szkół
Samochodowych
w Bydgoszczy

 

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krośnie

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem