Za nami półfinał olimpiady
W tegorocznym półfinale Olimpiady Techniki Samochodowej, który odbył się 21 marca, test pisało 460 uczniów ze 162 szkół, którzy przybyli pod opieką 174 nauczycieli. Półfinał olimpiady, jak co roku, odbył się w gmachu Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej (SiMR). Przed pisaniem testu odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział uczniowie i ich opiekunowie oraz przedstawiciele uczelni i komitetu organizacyjnego olimpiady.
Czytaj więcej...
Lista uczestników półfinału XVI Olimpiady Techniki Samochodowej
Przypominamy, że uroczyste otwarcie półfinału nastąpi o godz. 11 w dniu 21 marca
na Politechnice Warszawskiej, Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, ul. Narbutta 84.
Prosimy o wcześniejsze przybycie w celu rejestracji uczniów
Lista uczestników półfinału XVI Olimpiady Techniki Samochodowej
Historia Olimpiady Techniki Samochodowej
Pierwsza Olimpiada Techniki Samochodowej miesięcznika Auto Moto Serwis została zorganizowana w 2000 r. Biorą w niej udział uczniowie szkół średnich o kierunku technicznym. Olimpiada jest trzyetapowa:
- I etap odbywa się w szkołach i ma na celu wyłonienia 2 lub 3 najlepszych uczniów, którzy będą reprezentować swoją szkołę w następnym etapie olimpiady,
- II etap (marzec), w formie pisemnego testu, odbywa się na Politechnice Warszawskiej,
- w III etapie finałowym (maj) bierze udział 10 najlepszych uczniów wyłonionych podczas II etapu. Finał odbywa się na terenie stacji obsługi samochodów i polega na wykonaniu praktycznych zadań z zakresu technologii napraw i diagnostyki pojazdowej.
Od 2001 r. kolejne edycje Olimpiady organizowały wspólnie Auto Moto Serwis oraz Wydawnictwa Komunikacji i Łączności. Od 2007 r. Minister Edukacji Narodowej objął patronat honorowy nad ogólnokrajowym konkursem „Olimpiada Techniki Samochodowej”.
Zgodnie z postanowieniem § 112 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (DzU Nr 83, poz. 562 z późn. zm.) uczniowie laureaci i finaliści Olimpiady Techniki Samochodowej, na podstawie zaświadczenia wydanego przez organizatorów, są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu zawodowego.
W Olimpiadzie Techniki Samochodowej latach 2000-2012:
- w I etapie (eliminacje szkolne) wzięło udział około 83 tys. uczniów,
- w II etapie wzięło udział około 4950 uczniów,
- w finałach Olimpiady uczestniczyło 176 uczniów, z których wyłoniono 48 laureatów.
Z roku na rok zwiększająca się liczba uczestników świadczy o rosnącym zainteresowaniu i popularności tego przedsięwzięcia. Olimpiada jest także dostrzegana przez przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, którzy, jako partnerzy fundują uczestnikom II etapu i finalistom cenne nagrody.
Celem Olimpiady jest upowszechnianie i pogłębianie wiedzy z szeroko pojętej techniki samochodowej oraz szlachetna rywalizacja pomiędzy szkołami o tytuł Samochodowej Szkoły Roku. Jest nie tylko sprawdzianem teoretycznej i praktycznej wiedzy uczniów, ale również sposobem szerzenia wśród nich wiedzy, pozytywnego kształtowania zainteresowań. Zachęca zdolnych, młodych ludzi do inwestowania w siebie, co mamy nadzieję, zaowocuje w przyszłości świetnie wyszkoloną kadrą inżynierów, specjalistów, menedżerów, w tym nauczycieli, z dumą i zaangażowaniem przekazujących swoje zamiłowanie do motoryzacji.
ZESTAWIENIE LICZBOWE OTS z lat 2012-2015
|
2012 |
2013 |
2014
|
2015
|
Uczniowie |
400 |
441 |
466 |
460 |
Szkoły |
158 |
166 |
163 |
162 |
Nauczyciele
|
145 |
167 |
175 |
173 |
Samochodowa Szkoła Roku |
Zespół Szkół Samochodowych w Kaliszu |
Zespół Szkół Samochodowych w Bydgoszczy |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krośnie |
Zespół Szkół Samochodowych w Bydgoszczy |
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krośnie