fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Ciężarówki ISUZU

Ciężarówki marki ISUZUNa naszym rynku będą sprzedawane ciężarówki marki ISUZU. Autoryzowanym dilerem została firma Q-service Truck. W nowo otworzonym salonie, mieszczącym się w Cząstkowie Maz. pod Warszawą, będą sprzedawane i serwisowane samochody tej marki.


ISUZU to jeden z największych producentów pojazdów użytkowych i silników Diesla na świecie. Firma postanowiła mocniej zaznaczyć swoją obecność w naszym kraju. Oprócz sprzedawanego od dawna pikapa D-Max, w salonie Inter Carsu są do nabycia pojazdy użytkowe tej marki. W przeciwieństwie do wielu konstrukcji europejskich, pojazdy ISUZU są budowane na ramie, silnik znajduje się pod odchylaną kabiną, a w zawieszeniu stosuje się resory piórowe. Prosta konstrukcja z ograniczoną ilością elektroniki odpowiada potrzebom rynków azjatyckich, gdzie ISUZU dominuje. W polskiej ofercie znajdują się:

  • ciężarówki o dmc. do 3,5 t z trzema rozstawami osi i w wielu wariantach fabrycznych zabudów, np. wywrotka, wywrotka z HDS, skrzyniowy, kontener 24 m3; ładowność tych pojazdów wynosi od 1 do 2,5 t;
  • ciężarówki o dmc. od 3,5 do 7,5 t z wąską (gama L), szeroką (gama N) lub brygadową, 7-osobową kabiną, z kilkoma rozstawami osi, a nawet z napędem na obie osie;
  • ciężarówki o dmc. od 7,5 do 12 t z kabiną szeroką i kilkoma rozstawami osi; najcięższe pojazdy na osi tylnej wyposażone są w zawieszenie pneumatyczne.


Pojazdy o dmc. od 3,5 do 5 t są napędzane 16-zaworowym (DOHC), doładowanym turbosprężarką silnikiem Diesla (common rail) o pojemności 3 l i mocy 150 KM. W pojazdach o dmc. powyżej 5 t nabywca ma do wyboru silnik 3 l lub mocniejszy, 8-zaworowy (SOHC) o pojemności 5,2 l i mocy 190–206 KM. Silniki współpracują z manualną lub zautomatyzowaną skrzynią przekładniową.

Czy pojazdy ISUZU zagrożą pozycji rynkowej Forda Transita, Fiata Ducato czy Iveco Daily – trudno wyrokować. Oferta produktowa ISUZU jest bogata i chociaż marka ta nie jest szerzej znana na polskim rynku, na świecie uchodzi za niezawodną i bezawaryjną. A to w biznesie liczy się najbardziej. Wiele zależy od przekonania potencjalnych nabywców, by wybrali właśnie ISUZU.

Fot. R. Polit

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem