fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Opel (cz. 2)

pass opel 2
W poprzednim numerze naszego pisma przedstawiliśmy procedurę dostępu do programu GDS 2 umożliwiającego identyfikację, odczyt i kasowanie usterek oraz uruchamianie elementów wykonawczych w pojazdach marki Opel. W tym numerze zajmiemy się drugim programem Opla – SPS.

Wykupując dostęp do programu SPS, uzyskujemy możliwość skorzystania z:
• katalogu części zamiennych według numeru VIN samochodu i innych kryteriów,
• dokumentacji technicznej wraz z informacjami serwisowymi i metodologią wymiany elementów,
• programowania serwisowego układów sterowania (SPS).

Nas interesuje część SPS służąca do programowania i konfiguracji sterowników wymagających zmiany części lub całości oprogramowania. Program SPS uruchamiamy z tego samego konta, co GDS 2 (patrz poprzednie wydanie „Auto Moto Serwisu”). Uwaga: w programie SPS dla marki Opel kluczowe układy sterowania samochodu, jak silnik czy układ hamulcowy, i kilka innych, wymagają dostępu rozszerzonego. Żeby go otrzymać, trzeba najpierw uzyskać tzw. numer DUNS. To indywidualny, 10-cyfrowy identyfikator numeryczny nadawany przedsiębiorstwom na całym świecie przez firmę D&B. Nadanie numeru stanowi potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej. Można go otrzymać bezpłatnie w ciągu 10 dni.
Jeśli uzyskaliśmy już numer DUNS, wysyłamy do firmy Opel żądanie zwiększonego dostępu. Po ok. 10–14 dniach pocztą tradycyjną z centrali Opla z Niemiec otrzymujemy list z hasłem, które należy wpisać do oprogramowania w celu uzyskania dostępu rozszerzonego.
W naszym przykładzie urządzenie Bosch DCU 220 połączyliśmy przewodem USB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodowo podłączyliśmy z gniazdem ODB pojazdu.
Następnie podłączyliśmy ładowarkę Bosch BAT 690 uruchomioną w trybie buforowym do klem akumulatora auta.

warunki techniczne

Procedura uzyskania dostępu do programu SPS początkowo wygląda identycznie jak uzyskanie dostępu do GDS2 – należy w wyszukiwarce wpisać: www.gme-infotech.com.

Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu nr 8/2017 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem