fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Mierzymy siły na zamiary

p.karaszkiewiczW sieci Euro Repar Car Service stawiamy na przeglądy i naprawy samochodów po okresie gwarancji w wieku od 3 lat – rozmowa z Piotrem Karaszewiczem, dyrektorem Części Zamiennych i Serwisu Grupy PSA.

Jaka jest koncepcja sieci Euro Repar Car Service?
To ogólnoeuropejska nazwa sieci naprawczej, w którą Grupa PSA zainwestowała znaczne środki. Stawiamy na obsługę, naprawę aut pogwarancyjnych w wieku powyżej 3 lat. Wyróżniamy trzy grupy klientów: takich, którzy cenią jakość i mobilność pojazdu – ci klienci zawsze przyjadą do ASO. Jednakże, najwięcej jest klientów pragmatycznych, którzy porównują cenę do jakości i wybierają dla siebie optymalne rozwiązanie. Trzecią grupę stanowią klienci low cost – zwykle właściciele samochodów w wieku powyżej 10 lat, dla których najważniejsza jest cena.
Nasza koncepcja jest taka, aby dla klientów pragmatycznych, którzy posiadają samochody 3-letnie i starsze, przedstawić ofertę sieci naprawczej Euro Repar Car Service (ERCS). Oferta ta skierowana jest do użytkowników samochodów wszystkich marek. Warsztaty sieci ERCS głownie zajmują się tzw. szybką obsługą – przeglądami okresowymi, wymianami eksploatacyjnymi, również oponami. Nie wykluczamy jednak możliwości przystąpienia do naszej sieci serwisów, które prowadzą bardziej specjalistyczne naprawy, również blacharskie. Podstawowym warunkiem jest to, aby warsztat posiadał stanowiska zapewniające bieżącą obsługę serwisową.

Jakie są kryteria przystąpienia do sieci?
W serwisie wymagane są minimum trzy stanowiska, w tym dwa wyposażone w podnośniki, personel to trzech mechaników, podstawowe narzędzia informatyczne, linia telefoniczna, adres e-mail, polisa OC dla warsztatu, zdolność prawna do wystawiania faktury VAT klientowi, a także recepcja, poczekalnia, parking dla klientów, odpowiedni wygląd obiektu z miejscem do umieszczenia identyfikacji warsztatu, które oferowane jest przez nas bezpłatnie. Warsztat powinien posiadać zaplecze magazynowe. Wymagana jest ponadto umowa z firmą odbierającą odpady.
W zakresie wyposażenia serwisu kryteria nie są wygórowane i w zasadzie spełnia je każdy dobry warsztat samochodowy. Wyposażenie powinno być dostosowane do zakresu prowadzonej działalności np.: analizator spalin/dymomierz, wyważarka i montażownica do kół, multimetr, urządzenie do pomiaru geometrii zawieszenia, zestaw kluczy dynamometrycznych, przyrząd do kontroli ustawienia świateł, urządzenie do obsługi klimatyzacji. A przede wszystkim serwis powinien być wyposażony w tester diagnostyczny. Dla właścicieli warsztatów, którzy podpiszą z nami umowę, oferujemy w korzystnej cenie urządzenie Multi-Diag firmy Actia z aktualizacją na trzy lata.

Czy do sieci Euro Repar Car Service mogą przystąpić warsztaty, które należą już do jakiejś innej sieci?
Preferujemy, aby serwis, który przystępuje do naszej sieci był dedykowany dla ERCS. Jednak dopuszczamy, że może być zrzeszony również w innej sieci.

Czy nie obawia się Pan, że nowo tworzona sieć odbierze klientów sieci autoryzowanej?
Nasza sieć ERCS nie jest konkurencją dla ASO, gdyż nie posiada takich uprawnień, jak serwisy autoryzowane. Warsztat nie może wykonywać napraw gwarancyjnych czy napraw związanych z umowami serwisowymi. Euro Repar Car Service ze swoją ofertą jest konkurentem dla innych niezależnych warsztatów samochodowych zrzeszonych w sieci lub niezrzeszonych. Klienci przywiązani do ASO cenią sobie najwyższą jakość i oryginalne części. Posiadają samochody zwykle na gwarancji. Po gwarancji część klientów odchodzi do sieciowych warsztatów niezależnych lub do warsztatów niezrzeszonych. My chcemy zdobyć grupę klientów z rynku pogwarancyjnego. Przystąpienie do naszej sieci oferujemy również dealerom Grupy PSA, tak aby oferowali usługi również tym klientom, którzy po zakończeniu okresu gwarancji pojazdu decydują się na wybór serwisów, o których wspomniałem wcześniej.

Cała rozmowa z Piotrem Karaszewiczem w wydaniu 8/2017 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem