fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku – Citroën

Obsługa programu Citroëna nie jest skomplikowana. Specyfiką tej marki jest konieczność wykupu tygodniowego dostępu do diagnostyki tylko dla jednego pojazdu.

passthru citroen
W przypadku Citroëna (i Peugeota) dostęp do diagnostyki wynosi siedem dni i jest ograniczony wyłącznie do jednego samochodu o określonym numerze VIN. Jeśli chcemy diagnozować inne auto, trzeba wykupić nowy tzw. żeton diagnostyczny za 35 euro. Nie jest to więc dostęp czasowy umożliwiający diagnostykę wielu samochodów w wykupionym okresie czasu. Co ciekawe, dostęp do dokumentacji technicznych można wykupić na godzinę, 24 godziny i dłużej.

Za pośrednictwem programu możemy:
• diagnozować pojazd i aktualizować oprogramowanie sterowników,
• skorzystać z płatnej pomocy technicznej, jeśli sami nie umiemy poradzić sobie z usterką,
• zamawiać części zamienne z dowozem na miejsce po podpisaniu umowy z określonym dilerem Citroëna.
W przeciwieństwie do innych producentów pojazdów otrzymanie loginu od Citroena trwa zaledwie kilka minut. Przed łączeniem należy się upewnić, że na komputerze mamy aktualną wersję programu Java. W naszym przypadku diagnozowany samochód – Citroën C5 – połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 mającym dostęp do internetu. Następnie połączyliśmy się ze stroną internetową: http://service.citroen.com.

cennik

Pełna procedura jest opisana szczegółowo w wydaniu nr 1/2018 Auto Moto Serwisu

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem