fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 04/2014

2014-04-okladka-mW warsztatach drgnęło – klientów jest więcej i są bardziej chętni do wydawania pieniędzy. Zapanował optymizm potwierdzony doniesieniami o możliwości legalnego zarejestrowania samochodu z kierownicą po prawej stronie. Teraz mamy już pełną, drogową demokrację zmąconą jedynie koniecznością zapinania pasów bezpieczeństwa. Ale to też może się przecież zmienić.

Jak wynika z badania firmy ARC Rynek i Opinia, większość kierowców naprawia swoje pojazdy w serwisach nieautoryzowanych. Z badania dowiadujemy się, że 41% kierowców korzysta wyłącznie z serwisów nieautoryzowanych, a 17% – tylko z autoryzowanych. Powodami wyboru warsztatów nieautoryzowanych są niższe ceny części i robocizny oraz lepszy kontakt z mechanikiem naprawiającym pojazd. Respondenci deklarowali też, że serwisy autoryzowane namawiają klientów na niepotrzebne naprawy. Najbardziej znane sieci warsztatowe to Bosch Service (38%), Norauto (26%) i Q-Service (13%). Natomiast głównym powodem wyboru autoryzowanego serwisu jest możliwość zachowania gwarancji. Pokutuje bowiem przeświadczenie, utrwalane zresztą przez generalnych importerów aut, że w okresie fabrycznej gwarancji należy korzystać wyłącznie z autoryzowanych serwisów. Ciekawe, że takiego problemu nie ma w innych państwach Unii Europejskiej leżących na zachód od Polski.

Za nami półfinał Olimpiady Techniki Samochodowej. Frekwencja dopisała i na Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej przyjechały tłumy uczniów i liczne grono nauczycieli. Dziękujemy za udział w Olimpiadzie, a najlepszych zapraszamy na finał, który odbędzie się 10 maja w siedzibie Boscha.

 

Ryszard Polit
Redaktor naczelny

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem