fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 10/2014

Od redakcji 10/2014
 

W tak zwanej gospodarce rynkowej wielkie koncerny wykupują mniejsze firmy i to jest normalne. W ostatnim czasie miało miejsce kilka spektakularnych zmian własności w całkiem sporych firmach, co w kuluarach targów Automechanika we Frankfurcie odbiło się szerokim echem.

Niemiecka firma ZF Friedrichshafen AG (marki Sachs, Lömferder, ZF Parts) za 13,5 mld dolarów przejęła amerykański koncern TRW Automotive Holdings. Co ciekawe, dział TRW zajmujący się produkcją zaworów silnikowych ma jednak zostać sprzedany firmie Federal Mogul. W I kwartale 2015 r. ma zostać wydana zgoda organów antymonopolowych, jako że Federal Mogul może zostać monopolistą w produkcji tłoków i zaworów.

Jednocześnie ZF Friedrichshafen AG chce sprzedać firmie Robert Bosch spółkę ZF Lenksysteme, która zajmuje się produkcją układów kierowniczych. Wcześniej Bosch posiadał już część akcji ZF Lenksysteme, teraz chce przejąć całość.

Sensacyjnie zabrzmiała informacja, że Schaeffler Group przejął 49,9% akcji firmy Continental. Wygląda na to, że Schaeffler Group wraz z Continentalem stał się największym na świecie producentem części samochodowych detronizując Boscha. Z pozoru wydaje się dziwne, że mniejsza firma wykupuje prawie połowę akcji większej, jak się stało w przypadku Schaefflera i Continentala. Ale podobnie zrobił Porsche, stopniowo przejmując akcje wielkiego Volkswagena.

Okazuje się, że w świecie papierów wartościowych wszystko jest możliwe. Według niektórych opinii, gdy Continental kupił od Siemensa firmę VDO, akcje Continentala spadły, co wykorzystał Schaeffler. Jak zmieni się sytuacja pracowników zatrudnionych w przejmowanych firmach – nie wiadomo. Korporacyjne tryby poszły w ruch.

Ryszard Polit
Redaktor naczelny

PRZECZYTAJ SPIS TREŚCI

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem