fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 2/2015

Prawie nic

ams 02-2015Jak wynika z licznych raportów konsumenckich przeprowadzanych na całym świecie, kierowcy kochają samochody. Każdy zjadacz chleba czerpie przyjemność z jazdy własnym autem, bez względu na wiek i zasobność portfela – napisano w raporcie„Continental Mobility Study 2015”. Kierowcy są otwarci na techniczne nowości. Ponad dwie trzecie respondentów (68%) chce korzystać z systemów automatycznego prowadzenia. Producenci pojazdów starają się jak najlepiej utrafić w gusta licznej klienteli, o czym będziemy się mogli przekonać podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Docierają do nas informacje o nowych modelach i rozwiązaniach technicznych, uparcie zwanych „technologiami”, które mają umilić jazdę kierowcy, przy jak najniższym zużyciu paliwa. Pod tym względem rekordowy ma być Peugeot 208, który napędzany silnikiem 1.6 BlueHDFI potrzebuje tylko 3 l paliwa na 100 km, czyli prawie nic. Niewiele gorszy jest BMW 116d EfficientDynamics, który ma zużywać 3,4 l/100 km. Producenci pojazdów nie obawiają się utraty wiarygodności, gdyby wyniki te rażąco odbiegały od rzeczywistości, gdyż zużycie paliwa zmierzono zgodnie z obowiązującymi normami i jeśli jest większe, przyczyn należy szukać w braku umiejętności kierowców. Z coraz większym zainteresowaniem przyjmujemy też informacje o rekordowych mocach maksymalnych osiąganych przez niektóre silniki. Dla przykładu, 2.0 EcoBoost Forda osiąga 240 KM mocy, czyli sporo ponad psychologiczną granicę 100 KM z litra pojemności. Renault proponuje natomiast 3-cylindrowy, doładowany turbosprężarką silnik dwupaliwowy zasilany benzyną i gazem LPG, co być może jest niedocenianym pomysłem na ekologię. O nowościach salonu genewskiego będziemy informować.

Również w marcu odbędzie się półfinał XVI Olimpiady Techniki Samochodowej, na którą serdecznie zapraszamy szkoły średnie o profilu samochodowym

Redaktor Naczelny

Ryszard Polit

PRZECZYTAJ SPIS TREŚCI

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem