Od redakcji 08/2016

Nowy rok i nowe wyzwania

001 Okladka AMS 08Za nami kolejny rok, który dla branży motoryzacyjnej okazał się całkiem niezły. W przyszłości można spodziewać się rewolucji związanej z wprowadzaniem systemów telematycznych i hybrydowych układów napędowych.
Jeśli samochód jest wyposażony w fabryczny moduł umożliwiający bezprzewodowe połączenie z siecią, np. nawigację lub układ wzywania pomocy podczas wypadku, to już teraz istnieje możliwość przesyłania pewnych danych bez wiedzy użytkownika. Moduły typu OnStar (Opel), Connected Drive (BMW) czy On Call (Volvo) pomagają kierowcom w omijaniu korków i producentom w gromadzeniu informacji o użytkownikach aut. Nie chodzi tylko o przesyłanie kodów usterek, lecz także o informacje, w jaki sposób pojazd jest eksploatowany i serwisowany, co może być podstawą do cofnięcia gwarancji. Coraz więcej producentów, np. Ford, Mazda, Grupa VW, Mercedes-Benz, Toyota, wprowadza elektroniczne książki serwisowe. Dostęp do nich mają również nieautoryzowane warsztaty, ale za opłatą.
Walka o klienta między serwisami autoryzowanymi i nieautoryzowanymi zaczyna się nasilać, ale przecież te dwa sektory mogą istnieć obok siebie.
W przyszłym roku wydamy osiem numerów „Auto Moto Serwisu”, który będzie miał zwiększoną objętość.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...