fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 05/2017

Huśtawka nastrojów

okadka 5 2017W badaniach rynku, sondach i ankietach typu „nastoje w branży” przedsiębiorcy motoryzacyjni wykazują daleko idący optymizm i zadowolenie. Dane makroekonomiczne GUS potwierdzają motoryzacyjny boom. Tymczasem do blisko 442 milionów złotych wzrosło zadłużenie branży motoryzacyjnej notowane w Krajowym Rejestrze Długów.
Długi mają sprzedawcy części, warsztaty i dilerzy samochodowi. Jak to możliwe? Kłopoty z płynnością finansową dotknęły warsztaty zajmujące się likwidacją szkód komunikacyjnych, a powodem jest znaczne wydłużenie terminów płatności za usługę. Warsztat niestety musi za części zapłacić wcześniej. Podobny problem dotyka warsztaty obsługujące floty samochodowe,
gdyż właściciele flot ociągają się z uregulowaniem zobowiązań. W najgorszej sytuacji są małe podmioty, które nie mają siły przebicia w egzekwowaniu należności i boją się, że utracą dużego klienta. Wierzycielami są banki i firmy leasingowe, windykacyjne oraz handel.
Narasta też zjawisko zamawiania przez warsztaty tej samej części u rożnych dystrybutorów. Warsztat chce bowiem zamontować klientowi część jak najszybciej i jak najtańszą. Montowana jest ta część, która zostanie dostarczona najszybciej, natomiast rzeczywiście kupowana jest najtańsza. Pozostałe części, już przywiezione do warsztatu, są zwracane dystrybutorom. Niepotrzebne koszty transportu ponoszą więc dystrybutorzy, którzy co prawda szybko dostarczają części, ale nie mają najniższej ceny. Zapewne dostawcy nie oznaczają w specjalny sposób swoich części, ale wiedzą, który warsztat dokonuje wielu zwrotów.


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem