niedziela 18 luty 2018

Aktualne wydanie

Co będziemy naprawiać?

001 Okladka AMS01Eksperci orzekli, że zwiększenie emisji CO2 wynika z rosnącej popularności silników benzynowych, które emitują więcej tego gazu niż silniki Diesla. Park samochodów i rynek napraw będą się zmieniać. Warsztaty powinny być na to przygotowane.

 Czytaj więcej>>>

Od redakcji 06/2017

001 Okladka AMS06Nowa jakość

Działalność warsztatów niezależnych wchodzi w nową fazę – jeśli mają się rozwijać, muszą dostosować jakość swoich usług do wciąż rosnących wymagań klientów jeżdżących coraz bardziej skomplikowanymi samochodami. Przekonaliśmy się o tym, aktualizując sterownik silnika za pomocą PassThru. Operacja okazała się nie taka znowu trudna, ale przeprowadzana pierwszy raz niesie pewien dreszczyk niepewności.
Okazuje się, że klienci, wybierając warsztat, kierują się rekomendacją znajomych i opiniami umieszczanymi w internecie. Ważnymi kryteriami wyboru są też czas i cena usługi, która powinna być konkurencyjna, ale jednocześnie nie za niska, gdyż bez wypracowania zysku warsztat nie będzie miał środków na rozwój. Sposobami na zmniejszenie opłat stałych jest przeprowadzenie termomodernizacji budynków.
Okazuje się, że system ogrzewania co dziesiątego warsztatu jest nienowoczesny, a zdecydowana większość tych systemów jest niewłaściwie wyregulowana. Modernizacje oświetlenia, które pochłania ok. 40% całkowitego zużycia energii w warsztacie, daje wymierne oszczędności, ale koszt wymiany punktów oświetleniowych ze świetlówek na diody LED zwraca się po trzech latach.
Nowoczesny warsztat musi też posiadać nowoczesne narzędzia, które zostaną zaprezentowane na największych targach rynku aftermarketowego organizowanych przez Inter Cars w dniach 22–24 września w Warszawie. Zapraszamy na stoisko „Auto Moto Serwisu”!

Ryszard Polit
redaktor naczelny



PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem