fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Nabici w klimatyzację

2014-04-28-1Wymieniając w instalacji klimatyzacji w samochodzie czynnik chłodniczy, należy dobrze mu się przyjrzeć. Na rynku nie brakuje czynników podrabianych, stanowiących realne zagrożenie nie tylko dla prawidłowej pracy instalacji, ale i dla bezpieczeństwa użytkowników.

 

W samochodach używanych i nowych starszego typu stosowany jest czynnik chłodniczy R134a. Co roku z rynku napływają niepokojące informacje dotyczące podróbek tego czynnika.

Z problemem takim miały niedawno do czynienia Chiny, gdzie (według magazynu Cooling Post) pod koniec 2013 roku skonfiskowano ok. 28 tys. butli z podrabianymi czynnikami oraz instalacje do ich wyrobu, warte ponad 8 mln dol.

„Podrabiane czynniki chłodnicze są nie tylko niezgodne z prawem, ale stanowią zagrożenia dla prawidłowej pracy systemu klimatyzacji samochodowej oraz dla bezpieczeństwa i zdrowia kierowcy i pasażerów” – podkreśla Krzysztof Grzegorczyk, prezes Fundacji Ochrony Klimatu PROZON, zajmującej się wspieraniem firm serwisowych w odzysku czynników chłodniczych. Podrabiany czynnik zawiera zwykle pewien procent właściwej substancji, ale większość mieszaniny stanowią inne związki chemiczne, w tym domieszki, których zachowanie i reakcję z elementami instalacji klimatyzacyjnej trudno przewidzieć. Klimatyzacja napełniona takim czynnikiem nie będzie działała poprawnie, może wręcz ulec zniszczeniu. Gdy w składzie znajdzie się izobutan, w trakcie kolizji pojawia się poważne zagrożenie wybuchem instalacji. W chińskich podróbkach poważnym problemem jest też powszechne stosowanie chlorku metylu (R40) – substancji zarówno toksycznej, jak i palnej.

 

(...)

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 4/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem