fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 07/2017

Okladka AMS 07Diesel w opałach

W 2017 r. po raz pierwszy w Europie sprzedaż nowych samochodów z silnikiem Diesla spadła poniżej 50%, a w Polsce wyniosła 28% (dane za I półrocze). Ta sytuacja rodzi niepokój wśród niezależnych warsztatów. Czy słusznie? Zdaniem ekspertów wiele taniejących, używanych samochodów z silnikiem Diesla z Europy Zachodniej zostanie przywiezionych do Polski, więc w najbliższym czasie na rynku napraw niewiele się zmieni. Jednak trend jest jednoznaczny – elektryfikacja napędu jest nieunikniona. Komisja Europejska zamierza opublikować pod koniec roku propozycje zmian prawnych dotyczących emisji CO2 przez auta osobowe.
Zmusi to producentów samochodów do zmniejszania liczby modeli napędzanych tradycyjnymi silnikami – benzynowymi lub Diesla – na korzyść rozwiązań hybrydowych i wyłącznie elektrycznych. Niektórzy analitycy twierdzą, że po 2022 r. eksploatacja auta z silnikiem elektrycznym będzie opłacalna ekonomicznie i wówczas przy rozsądnej cenie zakupu taki napęd może się rozpowszechniać.
Jakie jest zużycie energii elektrycznej pojazdu z napędem elektrycznym? W teście dziennikarskim Auto Klubu Dziennikarzy Polskich VW e-Golf na 100 km drogi zużył 11,1 kWh. U warszawskiego operatora Inogy prąd kosztuje 0,4312 zł/1 kWh, więc za przejazd 100 km tym pojazdem (moc silnika elektrycznego 136 KM) trzeba zapłacić tylko 4,79 zł. Oficjalnie e-Golf nie jest w Polsce sprzedawany, ale można kupić elektryczny model VW up! za 115 tys. zł. Dla porównania up! z silnikiem spalinowym kosztuje 38 tys. zł. Różnica w cenie zakupu jest więc istotna i na tym polega problem.

Ryszard Polit
redaktor naczelny


PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem