sobota 20 kwiecień 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

PassThru – Opel

otympiszemy 7
Opel oferuje warsztatom dwa programy, za pomocą których można posługiwać się testerem usterek zgodnym z trybem PassThru w połączeniu z serwerem tego producenta. W tym wydaniu naszego pisma opiszemy sposób łączenia się z programem Global Diagnostic System 2 (GDS 2) służącym do diagnozy usterek.
Program GDS 2 umożliwia identyfikację, odczyt i kasowanie usterek, podgląd wartości mierzonych, uruchamianie elementów wykonawczych oraz rożne adaptacje. Do programowania i logowania sterowników służy osobny program SPS. Po zalogowaniu się do programu SPS część sterowników można przeprogramować, ale w przypadku sterowników kluczowych układów, jak np.: silnik, układ hamulcowy (ABS/ESP) czy zestaw wskaźników, wymagane jest uzyskanie dostępu rozszerzonego – o czym napiszemy w kolejnym odcinku.
W tekście opiszemy sposób dostępu do programu GDS umożliwiającego: diagnozę modułów, odczyt pamięci usterek, kasowanie błędów zapisanych w pamięci, podgląd parametrów mierzonych z czujników, symulację uruchomienia elementów wykonawczych, przeprowadzanie kodowania i adaptację.

Warunki i wymagania sprzętowe:
W celu połączenia się z programem GDS 2 należy posiadać:
• komputer z systemem Windows. W naszym przypadku korzystaliśmy z urządzenia Bosch DCU 220. Okazuje się, że nie wszystkie przeglądarki internetowe działają skutecznie, np. Internet Explorer. Korzystaliśmy z przeglądarki Mozilla, która działała bez zarzutu. Komputer nie może przejść w stan uśpienia, ani się wyłączyć, moduł diagnostyczny,
• z funkcją PassThru – korzystaliśmy z modułu Bosch KTS 590 (może być też KTS 350, 560),
• ładowarkę z trybem buforowym, np. Bosch BAT 690, BAT 645, w celu zasilania instalacji elektrycznej pojazdu i stabilizacji napięcia przy wyłączonym silniku,
• pewne i szybkie łącze internetowe,
• kartę kredytową.
Urządzenie DCU 220 łączymy przewodem USB z modułem KTS 590, który również przewodowo podłączamy z gniazdem ODB pojazdu. Następnie podłączamy ładowarkę do klem akumulatora auta.

Łączymy się z Oplem
W celu połączenia się z programem GDS należy w wyszukiwarce wpisać: www.gme-infotech.com.

Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu nr 7/2017 „Auto Moto Serwisu”

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem