poniedziałek 19 sierpień 2019

Aktualne wydanie

Nowe GVO
Okladka AMS 05 2019W 2023 r. wygaśnie rozporządzenie Komisji Europejskiej MVBER/GVO 461/2010 w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji. Rozporządzenie zapewnia wyrównanie szans w dostępie do rynku warsztatom niezależnym i serwisom autoryzowanym.

Czytaj więcej>>>

PassThru krok po kroku – Volvo

Diagnostyka i programowanie sterowników w pojazdach marki Volvo są przyjazne dla użytkowników, którzy znają języki obce, gdyż nie ma wersji polskojęzycznej. Program diagnostyczny Volvo nazywa się VIDA. Po zarejestrowaniu otrzymujemy do niego łatwy dostęp.

passthru volvo

Diagnozowanie pojazdu odbywa się po zalogowaniu do programu VIDA, ale z programowaniem sterowników nie jest już tak łatwo. W Volvo nowy software jest traktowany jako część zamienna, którą należy kupić. Jeśli więc chcemy programować sterowniki, musimy wcześniej udać się do dilera Volvo, posiadając:
• numer VIN pojazdu, numer softu, który chcemy wgrać do samochodu (dobierany z katalogu części zamiennych lub z VIDA),
• numer ID partnera Volvo, dostępny w portalu VIDA Admin,
• swój login do programu VIDA.
Po akceptacji i podłączeniu samochodu możemy skorzystać z programowania sterowników. W zakładce otrzymujemy hardware i dostępny software, który wykupiliśmy. Zaznaczamy je, pobieramy na komputer i rozpoczynamy programowanie auta. Procedura jest opisana w instrukcji programu VIDA. Niezależny warsztat może wykupić licencję na program diagnostyczny VIDE.
W naszym przypadku diagnozowany samochód marki Volvo połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.
Otwieramy stronę: http://tis.volvocars.biz. To sklep technicznej informacji Volvo (TIS – Technical Information Shop).
Niestety Volvo nie przewidziało polskiej wersji językowej, ale można wybrać, np. język: angielski, niemiecki, hiszpański, rosyjski, włoski, turecki, japoński, koreański, a także chiński.

Pełna procedura została opisana w wydaniu nr 5/2018 „Auto Moto Serwisu”

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem