fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku – Volvo

Diagnostyka i programowanie sterowników w pojazdach marki Volvo są przyjazne dla użytkowników, którzy znają języki obce, gdyż nie ma wersji polskojęzycznej. Program diagnostyczny Volvo nazywa się VIDA. Po zarejestrowaniu otrzymujemy do niego łatwy dostęp.

passthru volvo

Diagnozowanie pojazdu odbywa się po zalogowaniu do programu VIDA, ale z programowaniem sterowników nie jest już tak łatwo. W Volvo nowy software jest traktowany jako część zamienna, którą należy kupić. Jeśli więc chcemy programować sterowniki, musimy wcześniej udać się do dilera Volvo, posiadając:
• numer VIN pojazdu, numer softu, który chcemy wgrać do samochodu (dobierany z katalogu części zamiennych lub z VIDA),
• numer ID partnera Volvo, dostępny w portalu VIDA Admin,
• swój login do programu VIDA.
Po akceptacji i podłączeniu samochodu możemy skorzystać z programowania sterowników. W zakładce otrzymujemy hardware i dostępny software, który wykupiliśmy. Zaznaczamy je, pobieramy na komputer i rozpoczynamy programowanie auta. Procedura jest opisana w instrukcji programu VIDA. Niezależny warsztat może wykupić licencję na program diagnostyczny VIDE.
W naszym przypadku diagnozowany samochód marki Volvo połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.
Otwieramy stronę: http://tis.volvocars.biz. To sklep technicznej informacji Volvo (TIS – Technical Information Shop).
Niestety Volvo nie przewidziało polskiej wersji językowej, ale można wybrać, np. język: angielski, niemiecki, hiszpański, rosyjski, włoski, turecki, japoński, koreański, a także chiński.

Pełna procedura została opisana w wydaniu nr 5/2018 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem