fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Gorąca jesień

Okladka AMS 07 2018Telewizyjne reklamy już nie promują olejku do opalania, tylko środki na katar. To znak, że nadeszła jesień. A koniec tego roku okazał się bardzo gorący za sprawą dwóch ważnych wydarzeń targowych – Automechanika we Frankfurcie i Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Przy okazji tych targów odbyły się liczne panele dyskusyjne i konferencje poświęcone przyszłości przemysłu motoryzacyjnego. W niektórych krajach jest on ważną gałęzią gospodarki, dlatego zapewnieniem dotychczasowych miejsc pracy interesują się nie tylko koncerny motoryzacyjne, lecz także rządy krajów Unii Europejskiej. Oglądając targowe ekspozycje nabiera się pewności, że w dalszej perspektywie nastąpi odwrót od tradycyjnych silników w autach osobowych i ciężarówkach dystrybucyjnych na korzyść silnika elektrycznego. Nie nastąpi to jednak szybko. Sensacją targów w Hanowerze było stoisko Iveco, które nie wystawiło żadnego pojazdu użytkowego z silnikiem Diesla. Dalekobieżne ciężarówki tego producenta są napędzane silnikami iskrowymi na gaz ziemny, który jest ostatnio mocno promowany.
Ale silnik spalinowy pozostał również w Mercedesie Actrosie nowej generacji, który jest napędzany Dieslem. Co prawda świat ciężarówek jest inny niż świat aut osobowych, ale koncerny produkujące podzespoły i części z reguły zaopatrują oba segmenty runku. Co ciekawe, na obu wystawach promowano głównie podzespoły do pojazdów elektrycznych, chociaż ich produkcja jest na razie niewielka, a nowe podzespoły do silników spalinowych wystawiano z boku stoiska. Na targach można było zobaczyć rozwiązania telematyczne do zdalnego diagnozowania usterek w samochodach przeznaczone dla niezależnych warsztatów obsługujących floty. Coraz więcej firm demonstrowało też procedury wymiany konkretnego elementu wyświetlane na tablecie. Szczegół polega na tym, że procedury te związane są z zakupem części danego producenta.

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem