fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 6/2013

Zasobnikowe układy zasilania silników o zapłonie iskrowym cz. II

PS 2013 06

1. Układy pośredniego i bezpośredniego wtrysku benzyny Bosch Motronic
1.1. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic
1.1.1. Zasady działania układów pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic
1.1.2. Zasilanie silnika w powietrze i paliwo w układach Bosch M-Motronic
1.1.3. Turbodoładowanie i układ regulacji zmiennych faz rozrządu w układach Bosch MMotronic
1.1.4. Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w układach Bosch M-Motronic
1.1.5. Oczyszczanie spalin w układach Bosch M-Motronic
1.1.6. Diagnostyka pokładowa, dodatkowe czujniki i funkcje w układach Bosch M-Motronic
1.1.7. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 1.1 i ML-Motronic 1.1 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.8. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 1.3 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.9. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 1.5 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.10. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 1.7.2 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.11. Układy pośredniego wtrysku Bosch Motronic 2.5 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.12. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 2.8; 2.8.1; 2.8.3 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.13. Układy pośredniego wtrysku Bosch M-Motronic 3.1; MP-Motronic 3.1; M-Motronic 3.2; MP-Motronic 3.2; M-Motronic 3.1.1 – zastosowanie i struktura połączeń
1.1.14. Układy pośredniego wtrysku Bosch MP-Motronic 4.1; MP-Motronic 5.1 – zastosowanie i struktura połączeń 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem