fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 5/2013

Vademecum stosowania olejów silnikowych

PS 2013 05

Wprowadzenie 

I. Część podstawowa — praktyczne informacje i porady dla użytkowników samochodów 

1.1. Wstęp 
1.2. Dlaczego stosujemy oleje silnikowe? 
1.3. Budowa i komponowanie oleju silnikowego 
1.4. Czym różnią się od siebie oleje mineralne, syntetyczne i półsyntetyczne 

2. Klasyfikacje olejów silnikowych 
2.1. Jak czytać etykietę na opakowaniu oleju silnikowego? 
2.2. Pytania najczęściej zadawane przez klientów 

3. Część zaawansowana — praktyczne informacje i porady dla sprzedawców olejów oraz pracowników warsztatów 
3.1. Wstęp 
3.2. Funkcje olejów silnikowych 
3.3. Budowa olejów silnikowych 
3.4. Własności fizykochemiczne olejów silnikowych 
3.5. Testy stanowiskowe 
3.6. Klasyfikacje olejów silnikowych 
3.6.1. Klasyfikacja lepkościowa SAE 
3.6.2. Amerykańska klasyfikacja jakościowa API   
3.6.3. Europejska klasyfikacja jakościowa ACEA   
3.6.4. Specyfikacje producentów samochodów   
3.7. Wymagania w zakresie emisji spalin 
3.7.1. Zmiany w konstrukcjach pojazdów samochodowych   
3.7.2. Oleje energooszczędne   
3.8. Zmiany zachodzące w oleju podczas pracy z paliwami typu LPG czy biodiesel 

4. Eksploatacja olejów silnikowych 
4.1. Dobór oleju 
4.2. Prosta ocena jakości oleju silnikowego 
4.3. Rozruch na zimno 
4.4. Zanieczyszczenia i czarne szlamy 
4.5. Wymogi dla silników z katalizatorem 
4.6. Sprawdzanie poziomu oleju 
4.7. Zużycie oleju 
4.8. Rozrzedzenie oleju 
4.9. Okresy wymiany oleju 
4.10. Kiedy wymienić olej? 
4.11. Magazynowanie i przechowywanie olejów silnikowych 

Dodatek: Filtry oleju silnikowego

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem