fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 2/2013

Badania techniczne pojazdów. Szkolenia specjalistyczne diagnostów

PS 2013 02

1. BADANIE TECHNICZNE AUTOBUSU O DOPUSZCZALNEJ PRĘDKOŚCI DO 100 km/h
1.1. Urządzenia elektroniczne wspomagające kierowcę (ABS, ASR, ESP)
1.2. Dodatkowe układy hamulcowe
1.2.1. Hamulce silnikowe 
1.2.2. Zwalniacze podwoziowe (retardery)  
1.3. Ogranicznik prędkości  
1.4. Warunki dodatkowe dla autobusu 
1.5. Zakres i sposób przeprowadzania badania  

2. BADANIE TECHNICZNE POJAZDÓW PRZEZNACZONYCH DO PRZEWOZU TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH  
2.1. Podstawowe pojęcia i definicje  
2.2. Obowiązujące akty prawne  
2.3. Pojazdy wymagające dodatkowych badań technicznych  
2.4. Dodatkowe wymagania konstrukcyjne dla pojazdów  
2.4.1. Wyposażenie elektryczne  
2.4.2. Układ hamulcowy  
2.4.3. Zabezpieczenie przeciwpożarowe
2.5. Oznakowanie pojazdów  
2.5.1. Tablice ostrzegawcze
2.6. Wyposażenie dodatkowe pojazdów  
2.6.1. Gaśnice  
2.6.2. Wyposażenie awaryjne  
2.7. Zakres i sposób przeprowadzenia badania  

3. BADANIE TECHNICZNE POJAZDÓW PRZYSTOSOWANYCH DO ZASILANIA GAZEM  
3.1. Właściwości paliw gazowych i silników zasilanych gazem  
3.2. Stanowisko kontrolne i zasady bezpieczeństwa  
3.3. Budowa i zasada działania instalacji gazowej  
3.3.1. Klasyczny system zasilania gazem  
3.3.2. System zasilania nadciśnieniowego  
3.3.3. System wtrysku gazu ciekłego  
3.4. Przepisy dotyczące pojazdów z instalacją gazową  
3.4.1. Wymagane warunki techniczne  
3.4.2. Zakres i sposób badania  
3.5. Identyfikacja elementów instalacji gazowej 
3.6. Zasady wykonywania badania instalacji gazowej  

4. BADANIE TECHNICZNE POJAZDÓW SKIEROWANYCH I PO ZMIANACH KONSTRUKCYJNYCH  
4.1. Rodzaje i zakres dodatkowych badań technicznych  
4.1.1. Rodzaje badań dodatkowych  
4.1.2. Zakres badań dodatkowych  
4.2. Pomiar skuteczności tłumienia drgań zawieszenia  
4.3. Pomiar ustawienia kół i osi jezdnych  
4.4. Dokument identyfikacyjny pojazdu  
4.5. Badanie i opis zmian dokonanych w pojeździe  
4.6. Rola i zadania rzeczoznawcy samochodowego  
4.7. Badanie pojazdów marki „SAM”  

5. LITERATURA

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem