fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 1/2013

Badania techniczne pojazdów. Szkolenia podstawowe diagnostów

PS 2013 01

1. PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRACY

2. PRZEPISY DOTYCZĄCE BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW
2.1. System badań technicznych pojazdów
2.2. Wymagania dotyczące diagnostów
2.3. Rodzaje badań technicznych
2.4. Terminy badań technicznych
2.5. Istota i zakres badań technicznych
2.6. Postępowanie diagnosty

3. STACJE KONTROLI POJAZDÓW
3.1. Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji
3.2. Rodzaje i uprawnienia stacji kontroli pojazdów
3.3. Wymagania organizacyjno-techniczne dla stacji kontroli pojazdów
3.3.1. Wymagania ogólne
3.3.2. Wymagania dotyczące stanowiska kontrolnego
3.4. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe
3.5. Stanowisko zewnętrzne do pomiarów akustycznych

4. IDENTYFIKACJA POJAZDU
4.1. Cechy identyfikacyjne pojazdu
4.1.1. Numer identyfikacyjny pojazdu VIN
4.1.2. Numer nadwozia, podwozia lub ramy
4.2. Tabliczka znamionowa producenta
4.3. Oznakowanie ogumienia

5. OGÓLNA KONTROLA STANU TECHNICZNEGO PODWOZIA I NADWOZIA
5.1. Ocena stanu technicznego wybranych układów podwozia
5.1.1. Kontrola organoleptyczna układów podwozia
5.1.2. Badanie układów podwozia na liniach diagnostycznych
5.2. Ocena stanu technicznego nadwozia

6. BADANIE STANU TECHNICZNEGO UKŁADÓW HAMULCOWYCH
6.1. Metody diagnozowania układów hamulcowych
6.1.1. Układy hamulcowe sterowane hydraulicznie
6.1.2. Układy hamulcowe sterowane pneumatycznie
6.2. Badanie skuteczności i równomierności działania hamulców
6.3. Urządzenia do diagnozowania układów hamulcowych

7. DIAGNOZOWANIE OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO
7.1. Kontrola i ocena działania świateł oświetleniowych
7.2. Pomiar ustawienia świateł oraz światłości i natężenia oświetlenia
7.3. Kontrola i ocena działania świateł sygnałowych
7.4. Ocena stanu technicznego instalacji elektrycznej

8. BADANIE UKŁADÓW ZWIĄZANYCH Z OCHRONĄ ŚRODOWISKA
8.1. Analiza spalin
8.2. Pomiar zadymienia spalin
8.3. Ocena hałasu zewnętrznego pojazdu

9. WYBRANE RODZAJE BADAŃ DODATKOWYCH POJAZDU
9.1. Badanie dodatkowe taksówki
9.2. Badanie dodatkowe pojazdu uprzywilejowanego
9.3. Badanie dodatkowe pojazdu do nauki jazdy i egzaminowania

10. BADANIE POJAZDU ZABYTKOWEGO

11. LITERATURA

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem