fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 3/2013

Stoły probiercze, urządzenia i narzędzia do diagnostyki układów common rail silników ZS cz. II

PS 2013 03

4. TESTERY DIAGNOSTYCZNE FIRMY LAUNCH 

5. STOŁY PROBIERCZE, URZĄDZENIA I NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE FIRMY DITEX 
5.1. Stół EDX 61ID z doposażeniem standardowym i opcjonalnym
5.2. Urządzenia i narzędzia diagnostyczne Ditex 

6. STOŁY PROBIERCZE, URZĄDZENIA I NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE FIRMY HARTRIDGE/DELPHI 
6.1. Stoły do diagnostyki układów CR firmy Hartridge 
6.2. Testery wtryskiwaczy i urządzenia czyszczące 
6.3. Testery do diagnostyki układów common raił firmy Delphi 

7. TESTERY, URZĄDZENIA 1 NARZĘDZIA DIAGNOSTYCZNE FIRMY MAGNETI MARELLI 
7.1. Tester CRU 2 (CRU 2i) 
7.2. Tester DS 2 (DS 2i) 
7.3. Konfiguracje wyposażenia urządzeń serii diesel tech CRU 2 (CRU2i) i DS 2 (DS 2i) i DGiC 
7.4. Przystawka UA 2 do testerów 
7.5. Jednostka sterująca pracą DGiC i tester HP-G2500 
7.6. Zestawy i narzędzia specjalistyczne stosowane w diagnostyce i naprawach układów CR 

8. DIAGNOSTYKA WTRYSKIWACZY TESTEREM EPS 200 FIRMY BOSCH 

9. DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZASILANIA TESTERAMI FIRMY DELPHI 
9.1. Diagnostyka wtryskiwaczy w układzie zasilania silnika 

10. DIAGNOSTYKA WTRYSKIWACZY TESTERAMI FIRMY MAGNETI MARELLI 
10.1. Diagnostyka wtryskiwaczy z wykorzystaniem testera CRU 2 (CRU 2i) 
10.1.1. Przygotowanie testera CRU 2 do pracy 
10.1.2. Uruchamianie testera CRU 2 
10.1.3. Konfiguracja panelu sterowania 
10.1.4. Automatyczna opcja diagnostyki wtryskiwaczy 
10.1.5. Manualna procedura diagnostyki wtryskiwaczy 
10.1.6. Diagnostyka wtryskiwaczy piezoelektrycznych 
10.1.7. Mycie wtryskiwaczy metodą MACC 
10.1.8. Mycie wtryskiwaczy za pomocą ultradźwięków 
10.1.9. Sporządzenie zapisu raportu z przeprowadzonej diagnostyki 
10.2. Procedura naprawy wtryskiwaczy z wykorzystaniem narzędzi specjalistycznych 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem