fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 4/2010

Pokładowe systemy diagnostyczne OBD i EOBD oraz sieci transmisji danych cz. I

PS 2010 04

1. ROZWÓJ POKŁADOWYCH SYSTEMÓW DIAGNOSTYCZNYCH OBD I EOBD ORAZ SIECI TRANSMISJI DANYCH


2. SIECI TRANSMISJI DANYCH – RODZAJE, FUNKCJONOWANIE
2.1. Sieć K-Line według standardu ISO 9141
2.2. Sieć CAN według standardu ISO 11898 i jej odmiany
2.2.1. Zasady wymiany danych w sieci CAN
2.2.2. Realizacja transmisji danych w czasie rzeczywistym w sieci CAN
2.2.3. Bazowy format ramki w sieci CAN
2.2.4. Rozszerzony format ramki w sieci CAN
2.2.5. Wyzwalanie czasowe (Time Triggered) w sieci CAN
2.3. Sieć LIN
2.4. Sieć FlexRay
2.5. Sieć (magistrala) MOST

3. OGRANICZENIA EMISJI ZWIĄZKÓW TOKSYCZNYCH – SKŁADNIKI SPALIN
3.1. Toksyczne składniki spalin
3.2. Nietoksyczne składniki spalin

4. TESTERY W DIAGNOSTYCE STACJONARNEJ
4.1. Monitory diagnostyczne
4.2. Diagnostyka wybranego układu silnika
4.2.1. Lokalizacja zdiagnozowanych elementów układów silnika IE-176 B2.000 samochodu FIAT Seicento 1100 na podstawie kodów usterek
4.2.2. Stwierdzone kody usterek w trakcie i charakterystyka wybranych elementów układów silnika IE -176 B2.000 samochodu FIAT Seicento 1100
4.2.3. Wnioski z przeprowadzonej diagnostyki

5. Literatura

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem