fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 2/2008

Vademecum Lakiernika cz. I

PS 2008 02

1. Warto wiedzieć
1.1. Technologia lakierowania fabrycznego
1.2. Rodzaje powłok lakierniczych
1.3. Dobór koloru
1.4. Wady lakiernicze
1.4.1. Złuszczanie się materiałów poliestrowych
1.4.2. Przebarwienia (plamy) w lakierach dwuwarstwowych
1.4.3. Odznaczanie się krawędzi pod lakierem
1.4.4. Efekt „pomarańczowej skórki
1.4.5. Podnoszenie się powłoki
1.4.6. Zacieki
1.4.7. Pęcherzyki
1.4.8. Niepełne krycie lakieru bazowego lub tworzenie się pasm
1.4.9. Różnice odcieni między elementami
1.4.10. Tworzenie się chmurek na lakierach metalicznych
1.4.11. Rybie oczka (kraterki)
1.4.12. Wtrącenia w lakierze
1.4.13. Ślady po wykonanym polerowaniu
1.4.14. Ślady po szlifowaniu
1.4.15. Pęcherzyki wodne
1.4.16. Brak przyczepności (złuszczanie się lakieru
1.4.17. Utrata połysku (matowienie)
1.4.18. Pękanie lakieru
1.4.19. Brak przyczepności do tworzyw sztucznych
1.4.20. Żółknięcie lakieru bezbarwnego
1.4.21. Brak przyczepności lakieru bezbarwnego
1.4.22. Tworzenie się kraterków w formie nakłucia (igiełkowanie)
1.4.23. Plamy wodne
1.4.24. Kredowanie
1.4.25. Plamy i wżery spowodowane czynnikami zewnętrznymi
1.4.26. Rysy po myjni


2. BHP w lakiernictwie


3. Organizacja lakierni
3.1. Modernizacja lakierni w oparciu o LZO
3.1.1. Kabiny lakiernicze
3.1.2. Pistolety natryskowe
3.1.3. Lakiery nawierzchniowe
3.1.4. Inne materiały lakiernicze
3.1.5. Instalacje sprężonego powietrza
3.1.6. Aplikacja produktów wodorozcieńczalnych
3.1.7. Promienniki podczerwieni
3.1.8. Oznaczenie produktów
3.1.9. Inne aspekty modernizacji pod kątem LZO
3.2. Podstawowe zasady przy projektowaniu lakierni
3.3. Ochrona środowiska w warsztacie lakierniczym
3.3.1. Standardy emisyjne dla kotłowni warsztatowych
3.3.2. Wykonanie bilansu LZO
3.3.3. Praca w kabinie lakierniczej

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem