fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 2/2004

Klimatyzacja 

PS 2004 02
Wprowadzenie

1. Elementy fizyki
1.1. Materia
1.2. Ciśnienie
1.3. Ciepło i temperatura
1.4. Wpływ ciepła na zmianę stanu skupienia ciał (przy stałym ciśnieniu)
1.5. Wpływ ciśnienia na zmiany stanu skupienia
1.6. Zależności pomiędzy temperaturą, ciśnieniem i objętością substancji lotnych
1.7. Wilgotność

2. Obieg czynnika chłodniczego
2.1. Opis obiegu czynnika chłodniczego
2.2. Wskazówki praktyczne

3. Budowa, działanie i instalacja urządzenia klimatyzacyjnego
3.1. Czynnik chłodniczy
3.2. Parownik
3.2.1. Zespół parownika
3.2.2. Rodzaje parowników
3.3. Sprężarka
3.3.1. Rodzaje sprężarek
3.3.2. Sprzęgło elektromagnetyczne
3.3.3. Montaż sprężarki w pojeździe
3.4. Skraplacz
3.5. Termostatyczny zawór rozprężny
3.6. Elementy urządzenia klimatyzacyjnego z dyszą dławiącą
3.6.1. Dysza dławiąca
3.6.2. Zbiornik/odwadniacz
3.6.3. Regulacja przepływu czynnika chłodniczego chłodniczego równowaga układu
3.7. Filtr osuszacz
3.8. Węże – przyłącza – tłumiki – zawory serwisowe

4. Elementy regulacji, bezpieczeństwa i sterowania
4.1. Presostat
4.2. Termostat
4.2.1. Termostat elektromechaniczny
4.2.2. Termostat elektroniczny
4.3. Inne elementy regulacji
4.4. Klimatyzacja automatyczna
4.4.1. Funkcje
4.4.2. Diagnostyka
4.5. Elementy serwosterowania

5. Napełnianie i konserwacja urządzeń klimatyzacyjnych
5.1. Narzędzia do uruchomienia urządzenia klimatyzacyjnego
5.2. Procedura uruchomienia urządzenia klimatyzacyjnego
5.3. Napełnianie układu czynnikiem chłodniczym
5.4. Płukanie układu
5.5. Obsługa okresowa
5.6. Kontrola działania i diagnozowanie usterek
5.7. Wskazówki dotyczące prac montażowych
5.8. Dezynfekcja parownika i kanałów nawiewu powietrza

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem