fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 4/2004

Zasilanie silników HDi 

PS 2004 04
1. Silniki z wtryskiem bezpośrednim
1.1. Silniki HDi
1.2. Podstawy budowy silnika DW10

2. Ogólny opis wtrysku bezpośredniego HDi

3. Układ zasilania paliwem
3.1. Schemat budowy i działania
3.2. Pompa zasilająca niskiego ciśnienia
3.3. Filtr paliwa z termostatem
3.4. Podgrzewacz paliwa
3.5. Pompa wysokiego ciśnienia
3.6. Zawory pompy wysokiego ciśnienia
3.7. Zasobnik paliwa
3.8. Wtryskiwacze
3.9. Chłodnica paliwa

4. Układ doprowadzenia powietrza
4.1. Schemat budowy i działania
4.2. Filtr powietrza
4.3. Turbosprężarka
4.4. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
4.5. Wymiennik ciepła typu powietrze/powietrze
4.6. Czujnik ciśnienia doładowania
4.7. Pompa podciśnienia
4.8. Nastawnik ciśnienia doładowania

5. Układ recyrkulacji spalin
5.1. Przepływomierz powietrza
5.2. Pompa podciśnienia
5.3. Zawór recyrkulacji spalin
5.4. Katalizator

6. Pozostałe elementy układu wtryskowego
6.1. Akumulator
6.2. Podwójny przekaźnik układu wtryskowego
6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia
6.4. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego
6.5. Czujnik położenia wału rozrządu
6.6. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
6.7. Czujnik temperatury powietrza
6.8. Czujnik temperatury paliwa
6.9. Czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku
6.10. Czujnik prędkości jazdy
6.11. Czujnik położenia pedału hamulca
6.12. Sterownik wtrysku
6.13. Sterowanie wtryskiwaczami
6.14. świece żarowe
6.15. Sterownik świec żarowych
6.16. Układ sterowania chłodzeniem silnika
6.17. Sterowanie ogrzewaniem niezależnym
6.18. Wyłączanie sprężarki klimatyzacji
6.19. Sterowanie immobilizerem

7. Fazy działania układu wtryskowego
7.1. Ogólny schemat działania
7.2. Zadania najważniejszych map wtrysku
7.3. Określanie dawki wtryskiwanego paliwa
7.4. Korekty działania układu wtryskowego
7.5. Regulacja ciśnienia paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia
7.6. Fazy wtrysku
7.7. Regulacja ciśnienia doładowania
7.8. Regulacja recyrkulacji spalin
7.9. Uruchamianie silnika
7.10. Wyłączanie silnika
7.11. Działanie urządzeń zabezpieczających
7.12. Wspomaganie rozruchu z opóźnionym wyłączaniem Świec żarowych
7.13. Praca w trybie awaryjnym
7.14. Sygnały informacyjne dla kierowcy

8. Serwisowanie układu wtryskowego
8.1. Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa
8.2. Wymiana elementów układu wtryskowego
8.3 Kontrola ciśnienia
Karta serwisowa Peugeot 306 HDi

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem