fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 4/2003

Oscyloskop w diagnostyce samochodowej cz. II

PS 2003 04
13. Sondy lambda (czujniki tlenu)
13.1. Czujniki cyrkonowe
13.2. Czujniki z przesuniętym potencjałem zerowym
13.3. Czujniki tytanowe (rezystancyjne)
13.4. Czujniki szerokopasmowe
13.5. Kontrola katalizatora w układzie z dwiema sondami lambda

14. Czujniki z przetwornikiem potencjometrycznym
14.1. Potencjometryczne czujniki położenia przepustnicy
14.1. Przepływomierz klapowy z czujnikiem potencjometrycznym

15. Zawory sterowane elektrycznie
15.1. Zawory regulacyjne biegu jałowego
15.2. Elektrozawory sterowane sygnałem o zmiennym współczynniku wypełnienia
15.3. Silniki krokowe
15.4. Silnik krokowy mechanizmu regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego
15.5. Pomiary prądowe w obwodzie silnika krokowego

16. Sygnały sterownika

17. Sygnały na złączach diagnostycznych

18. Układ ładowania i akumulator
18.1. Nieprawidłowe przebiegi z alternatora

19. Pomiary podczas rozruchu
19.1. Pomiar napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
19.2. Pomiar prądu rozruchowego

20. Pomiary w tradycyjnych silnikach z zapłonem samoczynnym (Diesla)

21. Pomiary w silnikach z zapłonem samoczynnym sterowanych elektronicznie
21.1. Sygnały dla podstawowych elementów silnika 1.9 TDI
21.2. Sygnały w silniku typu Common Rail

22. Pomiary w układach ''wielopunktowego'' wtrysku gazu

23. Wykorzystanie funkcji omomierza przy sprawdzaniu układów elektronicznych

24. Sprawdzanie rezystancji wejściowej (wewnętrznej) przyrządu pomiarowego

Słownik podstawowych nazw i skrótów stosowanych w technice oscyloskopowej

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem