fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 3/2003

Oscyloskop w diagnostyce samochodowej cz. I

PS 2003 03

Zasady bezpieczeństwa i środki ostrożności


1. Zasada działania oscyloskopu


2. Podstawowe parametry


3. Wybór rodzaju oscyloskopu


4. Wyposażenie i podstawowe układy regulacyjne oscyloskopu
4.1. Sondy napięciowe
4.2. Końcówki pomiarowe
4.3. Przyłącza (adaptery) do złączy samochodowych
4.4. Sondy prądowe
4.5. Kompensacja sondy oscyloskopu
4.6. Zakres napięcia wejściowego
4.7. Podstawa czasu
4.8. Wyzwalanie
4.8.1. Poziom i zbocze wyzwalania
4.8.2. Wyprzedzenie i opóźnienie wyzwalania
4.8.3. Rodzaje wyzwalania podstawy czasu
4.8.4. Wyzwalanie zewnętrzne
4.8.5. Filtry w obwodzie wyzwalania
4.9. Wejście odwracające
4.10. Wejście AC/DC
4.11. Rodzaje pracy wielokanałowej
4.12. Przesuw pionowy i poziomy
4.13. Rozjaśnianie, ostrość, astygmatyzm, kontrast
4.14. Praca X-Y
4.15. Lokalizacja plamki, automatyczne ustawianie parametrów
4.16. Kursory


5. Ogólne zasady pomiarów oscyloskopowych
5.1. Dołączanie masy
5.2. Pomiary różnicowe


6. Diagnostyka układów zapłonowych
6.1. Rozdzielaczowe układy zapłonowe
6.2. Obwód pierwotny
6.2.1. Oscylogramy dla obwodu pierwotnego
6.3. Obwód wtórny
6.3.1. Przebiegi poprawne dla obwodu wtórnego
6.4. Bezrozdzielaczowe układy zapłonowe DIS
6.5. Przebiegi nieprawidłowe
6.6. Pomiary prądowe w obwodzie zapłonowym


7. Układ wtryskowy
7.1. Informacje ogólne
7.2. Przebiegi napięcia na wtryskiwaczu
7.2.1. Przebiegi prawidłowe
7.2.2. Przykłady przebiegów nieprawidłowych.
7.3. Przebiegi prądowe w obwodzie wtryskiwacza, diagnozowanie usterek mechanicznych


8. Czujniki magnetoindukcyjne (zapłonu, położenia wału, ABS)
8.1. Informacje ogólne
8.2. Zależność kształtu sygnału od konstrukcji współpracującego z czujnikiem koła
8.3. Przykładowe przebiegi
8.4. Czujniki zasilane
8.5. Czujniki prędkości koła ABS


9. Czujniki hallotronowe


10. Czujniki fotooptyczne


11. Czujniki ciśnienia


12. Czujniki spalania stukowego

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem