poniedziałek 18 marzec 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
1 2 2019weszliśmy w nowy rok bogatsi o 531880 nowych samochodów sprzedanych w 2018 r., to o 9,4% więcej nowych aut niż w roku 2017. Średnia wieku sprowadzanych aut to 12 lat, a 43% tych pojazdów ma silnik Diesla. Będzie co naprawiać, warsztatom ani pracy, ani klientów nie zabraknie.

Czytaj więcej>>>

Od redakcji

1 2 2019Drodzy Czytelnicy,
weszliśmy w nowy rok bogatsi o 531880 nowych samochodów sprzedanych w 2018 roku, to o 9,4% więcej nowych aut niż w roku 2017. Na dodatek sprowadzono z zagranicy milion samochodów używanych (o 7% więcej niż w 2017 roku). Średnia wieku sprowadzanych aut to 12 lat, a 43% tych pojazdów ma silnik Diesla. Będzie co naprawiać, warsztatom ani pracy, ani klientów nie zabraknie.
Wygląda na to, że trzeba będzie serwisować nie tylko samochody, lecz także coraz popularniejsze kamery i czujniki radarowe. Opisujemy krok po kroku procedurę ich kalibracji za pomocą urządzenia Hella CSC-Tool. Pisaliśmy już o podobnych urządzeniach firmy Texa RCCS w nr 5/2018.
Warsztaty zainteresowane wpisami do tzw. elektronicznej książki serwisowej odsyłam do procedury dokonywania takich wpisów w pojazdach koncernu Volkswagen, przedstawionej w naszym cyklu praktyka warsztatowa.
Mam nadzieję, że artykuły w tym numerze okażą się nie tylko ciekawe, lecz także przydatne w codziennej pracy. Polecam podsumowanie naszego cyklu o PassThru i artykuł o wymianie oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Nie przeoczcie Państwo informacji o przeprowadzanych kontrolach straży miejskiej i inspektorów Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska. Zwrócie też uwagę na obowiązujące od nowego roku przepisy zmieniające dotychczasowe sposoby rozliczania kosztów aut firmowych.

Życzę dobrego nowego roku i wielu udanych napraw.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem