fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 04 2020

Pełne artykuły

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multitronic

Aby optymalnie wykorzystać moment obrotowy silnika, skrzynia Multitronic posiada przekładnię pasową wyposażoną w wariator. Rolę pasa w tej przekładni pełni łańcuch, natomiast wariator umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń przekładni w sposób płynny i pozbawiony przerw w przenoszeniu siły napędowej.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 2)

Procedury wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów ZF 5HP, 6HP i 8HP w samochodach Audi i Volkswagena.

Poniższe opracowanie obejmuje procedury kontroli oraz wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów firmy ZF stosowanych w pojazdach koncernu Audi i Volkswagena. Opisane czynności serwisowe mają zastosowanie w przypadku automatycznych skrzyń biegów o oznaczeniach: 5HP, 6HP i 8HP – wyposażonych w przekładnię hydrokinetyczną.

aut ZF

Ogólne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa i zalecenia producenta
W trakcie wykonywania czynności serwisowych związanych z kontrolą lub wymianą oleju w przekładni automatycznej należy bezwzględnie stosować się do zaleceń producenta skrzyni. Niezastosowanie się do tych zaleceń i zignorowanie środkow bezpieczeństwa może spowodować poważne uszkodzenie przekładni. Należy pamiętać o odpowiedniej odzieży ochronnej, w skład ktorej powinny wejść okulary wraz z rękawicami.
Olej spuszczany z przekładni jest gorący i istnieje ryzyko oparzenia. W celu ochrony podzespołów elektronicznych przekładni, takich jak sterowniki mechatroniczne, serwisowanie skrzyni należy przeprowadzać po wstępnym rozładowaniu ładunku elektrostatycznego. Środki ostrożności mające uniemożliwić uszkodzenie mechatroniki przypadkowym przepływem ładunku elektrostatycznego są ważne z uwagi na demontaż miski olejowej przekładni (podczas wymiany filtra i uszczelki) i potencjalnie bliski kontakt z modułem mechatronicznym lub stykami komponentow elektronicznych. Bezwzględnie nie należy uruchamiać silnika, gdy przekładnia automatyczna nie jest napełniona wymaganą ilością oleju. Jeśli zajdzie potrzeba usunięcia zabrudzeń, należy zastosować czyste szmatki o jednolitej strukturze uniemożliwiającej pozostawianie strzępow lub fragmentow włokien na oczyszczanych powierzchniach. Do napełnienia przekładni automatycznej trzeba używać oleju zgodnego ze specyfikacją producenta skrzyni.

Narzędzia i przyrządy niezbędne do wymiany/ kontroli oleju w automatycznych przekładniach ZF typu: 5HP, 6HP i 8HP
Do napełnienia skrzyni automatycznej świeżym olejem należy użyć ręcznej lub ciśnieniowej pompki ze zbiornikiem na olej i przewodem zakończonym adapterem umożliwiającym napełnienie przekładni przez otwór wlewowy. Operację napełnienia najlepiej zrealizować za pomocą przeznaczonego do tego zestawu, np. firmy KLANN nr KL-0124-43, wyposażonego w 12-litrowy zbiornik na olej i komplet końcówek z przewodami. Świeży olej wlewać tylko do czystego zbiornika, gdyż drobne pozostałości po innych cieczach doprowadzą do zanieczyszczenia wymienianego oleju oraz zmiany jego właściwości chemicznych. Ten sam niepożądany efekt przyniesie dolanie jakiegokolwiek środka uszlachetniającego do wymienianego oleju.
Procedura kontroli lub wymiany oleju w automatycznej przekładni wymaga stałego monitorowania temperatury oleju. Warsztat musi posiadać dostęp do testera diagnostycznego pozwalającego na odczyt tego parametru ze sterownika przekładni automatycznej.

Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu 1/2019 „Auto Moto Serwisu”

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem