fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku (cz. 15) - Mazda

Programowanie sterowników w samochodach marki Mazda jest możliwe za pośrednictwem uniwersalnych interfejsow diagnostycznych z funkcją PassThru, ale do diagnozowania potrzebny jest oryginalny tester Mazda M-MDS. To podobna sytuacja jak w przypadku opisywanego w poprzednim wydaniu Mitsubishi.

mazda pass

Dostęp do portalu Mazdy Europe jest nieco skomplikowany i wymaga korespondencji mailowej z firmą, która w imieniu Mazdy sprzedaje dostęp do oprogramowania umożliwiającego programowanie sterowników. Wszystko to trwa kilka dni. W celu programowania sterowników można użyć oryginalnego testera Mazdy lub testera uniwersalnego z funkcją PassThru (np. KTS) z oprogramowaniem diagnostycznym Mazda Euro 5 dostępnego za pośrednictwem sklepu SST-Webshop. To firma, która dla Mazdy prowadzi sprzedaż części i oprogramowania. Dostęp do oprogramowania jest płatny. Do diagnozowania pojazdu służy oryginalny tester Mazdy M-MDS. Mazda Europe zapewnia niezależnym warsztatom bezpłatny dostęp do elektronicznego rejestru przeglądów okresowych (DSR). W rejestrze tym od 2006 r. przechowywana jest historia obsługi serwisowej pojazdów. Warsztat niezależny ma również możliwość aktualizacji historii serwisowej po wykonaniu przeglądu okresowego lub dodatkowej usługi technicznej.
Trzeba zapłacić za dostęp do elektronicznej informacji serwisowej zawierającej, m.in. schematy elektryczne, dane techniczne, literaturę warsztatową oraz za dostęp do elektronicznego systemu wsparcia produktu, jak: techniczne biuletyny serwisowe, sugerowane czasy napraw, dostęp do działu wsparcia technicznego. Pojazd marki Mazda połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.
Wpisujemy w wyszukiwarkę Mazda MAPPS i otwieramy stronę: https://mapps.mazdaeur.com.

 
1ALL















Pełna procedura została opisana w wydaniu 5/2019 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem