fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Programy warsztatowe – mózg serwisu

Oprócz koła komputer to jeden z najlepszych wynalazków ludzkości. Zainstalowane w komputerze programy warsztatowe pomagają w zarządzaniu pracą mechaników, zakupie części, fakturowaniu i wielu innych funkcjach. Taki program to mózg warsztatu – pomaga, przypomina, ale czasami też się zawiesza.

 

Na rynku dostępnych jest wiele programów różniących się przeznaczeniem, np. dla warsztatów mechanicznych, stacji kontroli pojazdów czy serwisów zajmujących się naprawami powypadkowymi. Programy te są oferowane przez wyspecjalizowane firmy informatyczne, jak Integra Software czy ASCO Systemy Informatyczne, lub dystrybutorów części, jak Inter Cars czy Moto-Profil. Większość funkcji programów oferowanych przez wyspecjalizowane firmy i dystrybutorów części jest podobna. Standardem są już: terminarz z podziałem na konkretne stanowiska oraz pracowników przypisanych do poszczególnych działań czy baza klientów z historią serwisową ich pojazdów. Większość programów odczytuje kody AZTEC, dzięki czemu program automatycznie pobiera informacje na temat pojazdu i jego właściciela na podstawie dowodu rejestracyjnego. Jeszcze nie wszystkie programy obsługują jednolite pliki kontrolne czy uwzględniają zapisy RODO w zakresie kontaktów z klientami.
Generalna różnica między programami dystrybutorów i firm wyspecjalizowanych polega na tym, że programy dystrybutorów części, jak PAS24 (Profi Auto) czy eSowa (Inter Cars), mają wbudowany katalog części określonego dystrybutora. Programy firm wyspecjalizowanych dają warsztatowi możliwość dostępu do stanów magazynowych kilku dystrybutorów części. Programy firm wyspecjalizowanych są z reguły zintegrowane z katalogiem doboru części, jak TecDoc, Autodata czy Hayness Pro i z systemami finansowo-księgowymi, jak Comarch Optima czy Sage Symfonia.
Nowym trendem w obsłudze klientów warsztatu jest szybkie przyjęcie pojazdu za pomocą tabletu czy smartfona. Firma Integra Software stworzyła nawet specjalną aplikację Smart Workshop 2.0, która pozwala nie tylko na usprawnienie pracy biura obsługi klienta, lecz także na elektroniczną komunikację doradcy serwisowego z mechanikami i klientami bez dokumentacji papierowej. Specjalne urządzenie do inspekcji pojazdów przyjmowanych do serwisu, o nazwie e-Videns, stworzyła także firma Denso (jeszcze nie jest dostępne w Polsce).
Dla użytkownika ważna jest łatwa i intuicyjna obsługa danego programu i w tym względzie programy się różnią. Przed zakupem trzeba więc przetestować wersje demonstracyjne kilku programów, by wyrobić sobie opinię. Istotny jest również dobry kontakt użytkownika z pomocą techniczną dostawcy programu.
Zestawiliśmy dwa programy – dystrybutora części (eSowa – Inter Cars) i firmy wyspecjalizowanej (Integra Car 7 – Integra Software).

Pełny artykuł w wydaniu 6/2019 Auto Moto Serwisu

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem