Do samochodów wyposażonych w system start-stop trzeba stosować specjalne akumulatory, przystosowane do pracy cyklicznej. Akumulatory w tym systemie są nieustająco ładowane i rozładowywane. Ich wymiana stała się bardziej skomplikowana niż kiedyś.
W samochodach stosuje się dwa podstawowe rozwiązania systemu start-stop: z odzyskiwaniem energii podczas hamowania lub bez odzyskiwania energii. Jeśli pojazd wyposażony jest w system start-stop, ma on, w stosunku do auta konwencjonalnego, zmienione niektóre elementy, jak:
• akumulator z czujnikiem monitorującym pracę,
• rozrusznik – przygotowany na zwiększoną liczbą rozruchów o innej konstrukcji, np. mechanizmu zębnika,
• alternator – ładuje akumulator od obrotów biegu jałowego silnika,
• czujniki: przy pedałach i położenia wału korbowego,
• elektroniczny system zarządzania energią elektryczną.
W niektóry pojazdach stosuje się np. elektrycznie napędzane sprężarki układu klimatyzacji.
Akumulatory do aut z systemem start-stop oferują wszyscy poważni producenci. Typ akumulatora do takiego samochodu zależy od konstrukcji systemu – patrz ramka. Przed zakupem akumulatora trzeba sprawdzić, z jakim typem mamy do czynienia. Po zamontowaniu w pojeździe koniecznie trzeba przeprowadzić proces adaptacji.