fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Tester wtryskiwaczy – czy warto kupić?

Zakup profesjonalnego stołu probierczego dla warsztatu, nawet średniej wielkości, jest inwestycją nieopłacalną. Na rynku są jednak dostępne znacznie tańsze tzw. testery wtryskiwaczy, za pomocą których można wstępnie zweryfikować stan techniczny wtryskiwacza.

stoly probiercze
Inwestycja w zakup testera to dobra strategia, by rozszerzyć krąg zadowolonych klientów. Warsztaty, które korzystają z testera podkreślają, że po zakupie tego urządzenia skrócił się czas wykonania naprawy, gdyż można szybciej określić, czy dany wtryskiwacz jest dobry lub zły i czy nadaje się do regeneracji. Do klienta przemawia wydruk z testu wtryskiwacza, gdyż może on osobiście podjąć decyzję o ewentualnej wymianie. Ponadto klient, widząc profesjonalny sprzęt, nabiera zaufania do warsztatu i decyduje się na zakup i wymianę wtryskiwaczy. Pozostaje lojalnym wobec warsztatu. Można więc wygenerować dodatkowy zysk z marży i usługi na montaż nowych lub regenerowanych wtryskiwaczy. Po jakim czasie zwróci się inwestycja i jaki tester wybrać? Z doświadczeń warsztatów posiadających testery wynika, że zakup jest opłacalny, gdy testuje się kilkanaście wtryskiwaczy w miesiącu. Ale do kosztów zakupu samego testera trzeba doliczyć koszt przeszkolenia pracownika. Tester to tylko urządzenie. Trzeba umieć z niego korzystać.
Wybraliśmy cztery testery wtryskiwaczy i dokonaliśmy ich porównania. Niewątpliwie przed zakupem warto zasięgnąć opinii handlowców, którzy pomogą w wyborze właściwej wersji testera, przystosowanej najlepiej do potrzeb danego warsztatu.

Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu 4/2017 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem