fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Solaris się zmienia

 

ts 02-1Od 1 kwietnia prezesem Zarządu firmy Solaris Bus & Coach zostanie dr Andreas Strecker zastępując na tym stanowisku Solange Olszewską – poinformowano na konferencji prasowej.

Solaris nadal jednak pozostanie firmą rodzinną Krzysztofa i Solange Olszewskich. W 2014 roku firma Solaris po raz dwunasty utrzymała pozycję lidera polskiego sektora autobusów miejskich. W minionym roku firma sprzedała łącznie rekordową liczbę 1380 autobusów oraz trolejbusów (w 2013 r. – 1302 sztuki). Aż 80% spośród zrealizowanych w ubiegłym roku zamówień stanowią dostawy do odbiorców zagranicznych (1100 sztuk). Z kolei na rynku polskim nabywców znalazło 280 jednostek. W 2014 r. premierę miała nowa generacja miejskiego autobusu Urbino. W fabryce w Bolechowie zostanie zbudowana nowa hala o powierzchni 7,5 tys. m.kw. Rozwija się także produkcja tramwaju Tramino.
Solaris staje się potentatem w produkcji miejskich autobusów elektrycznych. Oferowane są trzy wersje systemu ładowania baterii: metodą plug-in, przez indukcję i z wykorzystaniem pantografu. Nowym rozwiązaniem są autobusy z dodatkowym wodorowym ogniwem paliwowym, które umożliwia zwiększenie zasięgu.

 

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem