fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 05 2020

Pełne artykuły

Nasze doświadczenia z procedurą PassThru

Coraz więcej niezależnych warsztatów korzysta z procedury PassThru umożliwiającej przeprogramowanie sterowników w aucie klienta dzięki połączeniu online z portalem producenta pojazdu. Wraz z popularyzacją PassThru do redakcji napływa coraz więcej pytań. Coraz częściej warsztaty są zmuszone do aktualizacji oprogramowania sterowników w pojazdach klientów. Taka potrzeba wynika z konstrukcji pojazdów nowej generacji i rosnącej liczby sterowników elektronicznych. Każdy niezależny warsztat ma możliwość aktualizacji oprogramowania zagwarantowaną prawnie i realizowaną za pośrednictwem portalu internetowego producenta pojazdów (tzw. procedura PassThru). Ponieważ działalność warsztatów niezależnych jest konkurencyjna w stosunku do sieci serwisów autoryzowanych, producenci pojazdów prześcigają się w piętrzeniu trudności mających zniechęcić niezależne warsztaty do korzystania z portalu.Od ponad dwóch lat na łamach „Auto Moto Serwisu” publikujemy dokładne procedury PassThru dla rożnych marek...

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Scania podsumowuje rok

Rok 2016 był dla polskiego przedstawicielstwa firmy Scania wyjątkowo udany. Wprowadzono na rynek nową generację pojazdów, a wyniki sprzedaży są bardzo dobre – powiedział na konferencji prasowej Harald Woitke dyrektor generalnego Scania Polska.

Do końca listopada Scania sprzedała w Polsce kraju 4155 sztuk pojazdów. W klasie pojazdów o DMC pow. 16 t. Scania zajęła drugie miejsce za DAF-em. Tomasz Cwalina, dyrektor handlowy Scania Polska podsumował, że w porównaniu z 2015 rokiem Scania sprzedała o 26,5% więcej pojazdów. W tym roku Scania sprzedała też 84 nowe autobusy i 100 używanych. Używane autobusy są oferowane z gwarancją lub kontraktami serwisowymi.
W tym roku z sukcesem realizowano też program „zawsze na czele", który ma promować pojazdy Scanii wśród firm korzystających z aut innych marek. Aż 57 potencjalnych klientów przejechało 335 tys. km – powiedział Paweł Paluch dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska. Program ten będzie kontynuowany również w 2017 roku.
W listopadzie przekazano klientom pierwsze pojazdy nowej generacji, ale do marca 2018 roku będzie produkowana równolegle dotychczasowa generacja.

Dla swoich klientów Scania oferuje opiekę specjalisty, którego zadaniem jest szkolenie kierowców pod kątem oszczędnej jazdy. Krzysztof Rosół, dyrektor sieci serwisowej, zauważył, że dalsze oszczędności w kosztach eksploatacji można uzyskać dzięki zmniejszonej częstotliwości przeglądów serwisowych. Do tej pory przeglądów tych dokonywano po określonym przebiegu pojazdu. Obecnie, korzystając z systemu telematycznego termin przeglądu i jego zakres są dobierane indywidualnie do każdego pojazdu, w zależności od jego potrzeb. Planuje się nawet prewencyjną wymianę zużywających się podzespołów przy okazji okresowego przeglądu technicznego na podstawie informacji o kodach błędów.

Scania ma 11 punktów dilerskich, w tym 9 własnych i 38 serwisów, w tym 27 własnych. W 2016 r. uruchomiono serwis w Grajewie oraz centrum napraw powypadkowych we Wrocławiu.

W 2017 roku zostanie rozegrany konkurs dla mechaników i doradców serwisowych Scania Top Team Young. Nie odbędzie się natomiast konkurs dla młodych kierowców - Young European Truck Driver - poinformował Paweł Paluch.
Scania traktuje nasz rynek jako ważny, gdyż w Polsce jest zarejestrowanych stosunkowo dużo pojazdów tej marki. Klienci zaczynają też doceniać ich walory, mimo, że samochody szwedzkiego producenta nie należą do najtańszych. Potwierdza to tezę, że dla firm transportowych najważniejsze są niezawodność, sprawna obsługa serwisowa i niskie zużycie paliwa eksploatowanych samochodów. Jednak systemy telematyczne oraz kontrakty serwisowe wprowadzane przez Scanię i innych producentów mogą w przyszłości spowodować, że posiadacze nowych ciężarówek coraz rzadziej będą korzystać z niezależnych warsztatów.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem