fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 05 2020

Pełne artykuły

Nasze doświadczenia z procedurą PassThru

Coraz więcej niezależnych warsztatów korzysta z procedury PassThru umożliwiającej przeprogramowanie sterowników w aucie klienta dzięki połączeniu online z portalem producenta pojazdu. Wraz z popularyzacją PassThru do redakcji napływa coraz więcej pytań. Coraz częściej warsztaty są zmuszone do aktualizacji oprogramowania sterowników w pojazdach klientów. Taka potrzeba wynika z konstrukcji pojazdów nowej generacji i rosnącej liczby sterowników elektronicznych. Każdy niezależny warsztat ma możliwość aktualizacji oprogramowania zagwarantowaną prawnie i realizowaną za pośrednictwem portalu internetowego producenta pojazdów (tzw. procedura PassThru). Ponieważ działalność warsztatów niezależnych jest konkurencyjna w stosunku do sieci serwisów autoryzowanych, producenci pojazdów prześcigają się w piętrzeniu trudności mających zniechęcić niezależne warsztaty do korzystania z portalu.Od ponad dwóch lat na łamach „Auto Moto Serwisu” publikujemy dokładne procedury PassThru dla rożnych marek...

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Nowości BSPL na targach w Madrycie

bspl elektryczneNa trwających od 23 do 26 maja Międzynarodowych Targach Autobusowych i Autokarowych (FIAA), BSPL zaprezentuje nowe rozwiązania z kategorii układów chłodzenia dla pojazdów użytkowych – moduł chłodzący oparty na wentylatorach elektrycznych i taki z wentylatorem hydraulicznym.

W przypadku pierwszego rozwiązania zastosowano wentylatory oparte o silniki bezszczotkowe, co wydłuża ich żywotność nawet do 30 000 h. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracji, zadaje dokładnie taką prędkość obrotową wentylatorów, jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganą temperaturę cieczy chłodzącej. Pomaga to zredukować hałas generowany przez układ chłodzenia i zużycie energii. Co więcej, sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, a to eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.

Rozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora stosuje się w sytuacjach, w których dostępna jest niewielka ilość miejsca na układ chłodzenia, bądź wymagania dotyczące maksymalnej temperatury pracy są wyższe. Konfiguracja Sandwitch (jeden wymiennik za drugim) pozwala na minimalizacje miejsca potrzebnego na układ chłodzenia, wykorzystując przy tym przewagę hydraulicznego napędu wentylatorów – może on pracować przy dużych spadkach ciśnienia.W modułach tego typu stosowane są pompy wielotłoczkowe z regulowanym wydatkiem, co pozwala na lepsze korzystanie z dostępnej mocy oraz uzyskiwanie wyższych ciśnień pracy. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który kontroluje temperatury cieczy chłodzącej oraz kolektora dolotowego, dbając aby nie przekroczyły one zadanych przez producenta wartości. Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników. Podzespół został zaprojektowane do pracy w temperaturze otoczenia sięgającej 55 º. Dodatkowo zastosowano w nim intercooler, który można odchylić w momencie czyszczenia. Producent dostarcza rozwiązania tego typu w komplecie z kompletnym systemem hydraulicznym.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem