poniedziałek 21 sierpień 2017

Aktualne wydanie

Huśtawka nastrojów

okadka 5 2017W badaniach rynku przedsiębiorcy motoryzacyjni wykazują daleko idący optymizm, a dane makroekonomiczne potwierdzają motoryzacyjny boom... Tymczasem do blisko 442 mln zł wzrosło zadłużenie branży motoryzacyjnej w Krajowym Rejestrze Długów.

 Czytaj więcej>>>

Nowości BSPL na targach w Madrycie

bspl elektryczneNa trwających od 23 do 26 maja Międzynarodowych Targach Autobusowych i Autokarowych (FIAA), BSPL zaprezentuje nowe rozwiązania z kategorii układów chłodzenia dla pojazdów użytkowych – moduł chłodzący oparty na wentylatorach elektrycznych i taki z wentylatorem hydraulicznym.

W przypadku pierwszego rozwiązania zastosowano wentylatory oparte o silniki bezszczotkowe, co wydłuża ich żywotność nawet do 30 000 h. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracji, zadaje dokładnie taką prędkość obrotową wentylatorów, jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganą temperaturę cieczy chłodzącej. Pomaga to zredukować hałas generowany przez układ chłodzenia i zużycie energii. Co więcej, sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, a to eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.

Rozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora stosuje się w sytuacjach, w których dostępna jest niewielka ilość miejsca na układ chłodzenia, bądź wymagania dotyczące maksymalnej temperatury pracy są wyższe. Konfiguracja Sandwitch (jeden wymiennik za drugim) pozwala na minimalizacje miejsca potrzebnego na układ chłodzenia, wykorzystując przy tym przewagę hydraulicznego napędu wentylatorów – może on pracować przy dużych spadkach ciśnienia.W modułach tego typu stosowane są pompy wielotłoczkowe z regulowanym wydatkiem, co pozwala na lepsze korzystanie z dostępnej mocy oraz uzyskiwanie wyższych ciśnień pracy. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który kontroluje temperatury cieczy chłodzącej oraz kolektora dolotowego, dbając aby nie przekroczyły one zadanych przez producenta wartości. Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników. Podzespół został zaprojektowane do pracy w temperaturze otoczenia sięgającej 55 º. Dodatkowo zastosowano w nim intercooler, który można odchylić w momencie czyszczenia. Producent dostarcza rozwiązania tego typu w komplecie z kompletnym systemem hydraulicznym.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem