sobota 25 maj 2019

Aktualne wydanie

Dobre perspektywy
AMS2.2019Na szczęście rynek napraw samochodów nie jest tak podatny na kryzysy jak produkcja i jest mało prawdopodobne, by klienci przestali przyjeżdżać do warsztatów. A wręcz przeciwnie, będą przyjeżdżać częściej, o co zadbali producenci samochodów…

Czytaj więcej>>>

Nowości BSPL na targach w Madrycie

bspl elektryczneNa trwających od 23 do 26 maja Międzynarodowych Targach Autobusowych i Autokarowych (FIAA), BSPL zaprezentuje nowe rozwiązania z kategorii układów chłodzenia dla pojazdów użytkowych – moduł chłodzący oparty na wentylatorach elektrycznych i taki z wentylatorem hydraulicznym.

W przypadku pierwszego rozwiązania zastosowano wentylatory oparte o silniki bezszczotkowe, co wydłuża ich żywotność nawet do 30 000 h. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który dzięki odpowiedniej konfiguracji, zadaje dokładnie taką prędkość obrotową wentylatorów, jaka jest konieczna aby utrzymać wymaganą temperaturę cieczy chłodzącej. Pomaga to zredukować hałas generowany przez układ chłodzenia i zużycie energii. Co więcej, sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, a to eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników.

Rozwiązania oparte o hydrauliczny napęd wentylatora stosuje się w sytuacjach, w których dostępna jest niewielka ilość miejsca na układ chłodzenia, bądź wymagania dotyczące maksymalnej temperatury pracy są wyższe. Konfiguracja Sandwitch (jeden wymiennik za drugim) pozwala na minimalizacje miejsca potrzebnego na układ chłodzenia, wykorzystując przy tym przewagę hydraulicznego napędu wentylatorów – może on pracować przy dużych spadkach ciśnienia.W modułach tego typu stosowane są pompy wielotłoczkowe z regulowanym wydatkiem, co pozwala na lepsze korzystanie z dostępnej mocy oraz uzyskiwanie wyższych ciśnień pracy. Praca modułu nadzorowana jest przez sterownik, który kontroluje temperatury cieczy chłodzącej oraz kolektora dolotowego, dbając aby nie przekroczyły one zadanych przez producenta wartości. Sterownik posługuje się informacjami dostępnymi w sieci CAN pojazdu, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych czujników. Podzespół został zaprojektowane do pracy w temperaturze otoczenia sięgającej 55 º. Dodatkowo zastosowano w nim intercooler, który można odchylić w momencie czyszczenia. Producent dostarcza rozwiązania tego typu w komplecie z kompletnym systemem hydraulicznym.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem