fb logo

Aktualne wydanie

001 Okladka AMS02

Pełne artykuły

Coraz więcej 4WS

Oznaczenie 4WS nie jest dla miłośników samochodowych technologii nowe. To skrót od angielskiego „4 wheel steering” – czyli „kierowanie czterema kołami”. Sam pomysł ma długą historię. Niektórzy twierdzą, że dłuższą niż historia samochodu. Teraz coraz częściej powraca i to wcale nie tylko w autach specjalnych czy luksusowych.

Czytaj więcej...

Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (Audi/Volkswagen)

Poniższe procedury opisują czynności związane z wymianą oleju w skrzyniach dwusprzęgłowych typu DQ500, DQ381 i DQ400 stosowanych w samochodach Audi i Volkswagena. Przekładnie dwusprzęgłowe to w pełni zautomatyzowane skrzynie biegów posiadające zespół sprzęgła podwójnego, gdzie sterowanie sprzęgłami i proces zmiany biegów realizowane są elektrohydraulicznie.Ze względów konstrukcyjnych skrzynie dwusprzęgłowe mogą być konfigurowane w dwóch wariantach: z podwójnym sprzęgłem mokrym lub podwójnym sprzęgłem suchym. Przedstawione skrzynie (DQ500, DQ381 i DQ400) posiadają układ z podwójnym sprzęgłem mokrym, który charakteryzuje zastosowanie jednego typu oleju pracującego we wnętrzu obudowy skrzyni biegów podzielonej na odseparowane komory dla modułu mechatronicznego, przekładni oraz zespołu sprzęgła podwójnego. Skrzynia DQ400 jest częścią układu napędu hybrydowego w samochodach Volkswagen Golf 7 GTE lub Audi A3 e-tron, dlatego posiada dodatkowy moduł hybrydowy.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Robertem Dzierżanowskim

Przez lata podstawą funkcjonowania i sukcesu warsztatu były stanowiska naprawcze, obecnie najważniejsze są: doradca serwisowy i komunikacja z klientem – Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych firmy Robert Bosch.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Wielton przejmuje Langendorf

WieltonWielton przejął 80% udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego producenta naczep. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln euro. W jej następstwie Wielton ma zwiększyć swoje przychody o 200 mln złotych w skali roku. Zgodnie z umową do końca 2022 roku spółka przejmie pozostałe 20% udziałów niemieckiej firmy.

Langendorf jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57-procentowy udział w rynku. Pod względem sprzedaży wywrotek w pierwszym kwartale 2017 roku firma uzyskała czwarty wynik w tym kraju.

Przejęcie Langendorf ma umożliwić Wieltonowi zwiększenie udział w bardzo dojrzałym, największym w Europie rynku niemieckim. Rocznie w tym państwie sprzedawanych jest aż 54 tys. naczep i przyczep. Co więcej, grupa zyska partnera z wyjątkowym know-how technologicznym, przede wszystkim w zakresie produkcji naczep do przewozu szkła i prefabrykatów. Dzięki połączeniu sił działu rozwojowo-konstrukcyjnego Langendorf z wieluńskim CBR-em wzrosną możliwości tworzenia i komercjalizacji nowych rozwiązań produktowych. Ponadto przejęcie pozwoli także na zwiększenie efektu skali zakupów w Grupie i liczby punktów serwisowych, gdyż Langendorf posiada ich aż 45 w Niemczech i innych krajach europejskich.

Wielton od dwóch lat buduje swoją pozycję na rynku europejskim w oparciu o przejmowanie silnych lokalnych marek. W maju 2015 roku firma przejął spółkę Fruehauf, wiodącego producenta naczep i przyczep we Francji, który posiada obecnie 22-procentowy udział w rynku. W sierpniu tego samego roku do Grupy dołączyła włoska spółka Viberti Rimorchi.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2019 vat8

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem