fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Wielton przejmuje Langendorf

WieltonWielton przejął 80% udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego producenta naczep. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln euro. W jej następstwie Wielton ma zwiększyć swoje przychody o 200 mln złotych w skali roku. Zgodnie z umową do końca 2022 roku spółka przejmie pozostałe 20% udziałów niemieckiej firmy.

Langendorf jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57-procentowy udział w rynku. Pod względem sprzedaży wywrotek w pierwszym kwartale 2017 roku firma uzyskała czwarty wynik w tym kraju.

Przejęcie Langendorf ma umożliwić Wieltonowi zwiększenie udział w bardzo dojrzałym, największym w Europie rynku niemieckim. Rocznie w tym państwie sprzedawanych jest aż 54 tys. naczep i przyczep. Co więcej, grupa zyska partnera z wyjątkowym know-how technologicznym, przede wszystkim w zakresie produkcji naczep do przewozu szkła i prefabrykatów. Dzięki połączeniu sił działu rozwojowo-konstrukcyjnego Langendorf z wieluńskim CBR-em wzrosną możliwości tworzenia i komercjalizacji nowych rozwiązań produktowych. Ponadto przejęcie pozwoli także na zwiększenie efektu skali zakupów w Grupie i liczby punktów serwisowych, gdyż Langendorf posiada ich aż 45 w Niemczech i innych krajach europejskich.

Wielton od dwóch lat buduje swoją pozycję na rynku europejskim w oparciu o przejmowanie silnych lokalnych marek. W maju 2015 roku firma przejął spółkę Fruehauf, wiodącego producenta naczep i przyczep we Francji, który posiada obecnie 22-procentowy udział w rynku. W sierpniu tego samego roku do Grupy dołączyła włoska spółka Viberti Rimorchi.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem