fb logo

Aktualne wydanie

1 3 2020

Pełne artykuły

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multitronic

Aby optymalnie wykorzystać moment obrotowy silnika, skrzynia Multitronic posiada przekładnię pasową wyposażoną w wariator. Rolę pasa w tej przekładni pełni łańcuch, natomiast wariator umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń przekładni w sposób płynny i pozbawiony przerw w przenoszeniu siły napędowej.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Wielton przejmuje Langendorf

WieltonWielton przejął 80% udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego producenta naczep. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln euro. W jej następstwie Wielton ma zwiększyć swoje przychody o 200 mln złotych w skali roku. Zgodnie z umową do końca 2022 roku spółka przejmie pozostałe 20% udziałów niemieckiej firmy.

Langendorf jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57-procentowy udział w rynku. Pod względem sprzedaży wywrotek w pierwszym kwartale 2017 roku firma uzyskała czwarty wynik w tym kraju.

Przejęcie Langendorf ma umożliwić Wieltonowi zwiększenie udział w bardzo dojrzałym, największym w Europie rynku niemieckim. Rocznie w tym państwie sprzedawanych jest aż 54 tys. naczep i przyczep. Co więcej, grupa zyska partnera z wyjątkowym know-how technologicznym, przede wszystkim w zakresie produkcji naczep do przewozu szkła i prefabrykatów. Dzięki połączeniu sił działu rozwojowo-konstrukcyjnego Langendorf z wieluńskim CBR-em wzrosną możliwości tworzenia i komercjalizacji nowych rozwiązań produktowych. Ponadto przejęcie pozwoli także na zwiększenie efektu skali zakupów w Grupie i liczby punktów serwisowych, gdyż Langendorf posiada ich aż 45 w Niemczech i innych krajach europejskich.

Wielton od dwóch lat buduje swoją pozycję na rynku europejskim w oparciu o przejmowanie silnych lokalnych marek. W maju 2015 roku firma przejął spółkę Fruehauf, wiodącego producenta naczep i przyczep we Francji, który posiada obecnie 22-procentowy udział w rynku. W sierpniu tego samego roku do Grupy dołączyła włoska spółka Viberti Rimorchi.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem