fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Turanza T005

touranzaBridgestone wprowadza na rynek nową oponę klasy premium – Turanza T005. Została ona zaprojektowana i wyprodukowana w Europie z myślą o europejskich drogach.

Turanza T005 jest dostępna w sprzedaży od stycznia 2018 r. Producent przygotował ponad 140 rozmiarów opony, by skutecznie zastąpić obecnie produkowany model T001 EVO. Dzięki bogatemu asortymentowi do 2019 r. model Turanza T005 pozwoli całkowicie zaspokoić popyt na wszelkiego rodzaju opony w rozmiarach od 14’’ do 21’’. Jednocześnie Bridgestone planuje ujednolicić asortyment dostępnych opon komfortowych, ograniczając ofertę w tym segmencie do produktów z linii DriveGuard oraz właśnie Turanza T005. Wiodące marki samochodowe już wybrały opony z tej linii na pierwszy montaż.
Opona Turanza T005 ma zapewnić kierowcom najlepszą w swojej klasie przyczepność na mokrych nawierzchniach (Etykieta UE, klasa A) oraz doskonałe wyniki dotyczące oporów toczenia (Etykieta UE, klasa B). Warto również zauważyć, że niektóre rozmiary tego modelu zakwalifikowały się do klasy A pod względem obu tych parametrów. Zwarty układ lameli w blokach oraz rowków w środkowej części bieżnika pozwala na sprawne odprowadzanie wody. Opona wykorzystuje technologię mieszania komponentów gumy, która łączy opatentowany przez Bridgestone polimer (NanoPro-Tech) z materiałem o wysokiej zawartości krzemionki. Ma to ogromny wpływ na trwałość i większą przyczepność opony.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem