fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Aktualizacja oprogramowania IDC5 CAR 70.0.0

texaCAR70IDC5 CAR 70 oferuje liczne nowości diagnostyczne, funkcje specjalne, a także informacje techniczne niezbędne do profesjonalnego przeprowadzenia nawet najbardziej skomplikowanych operacji warsztatowych. W nowej wersji oprogramowania zaktualizowano 70 marek.

Dla 56 z nich opracowano nowe systemy diagnostyczne, niepublikowane nigdy wcześniej, które obejmują 800 modeli pojazdów. To 750 systemów diagnostycznych opracowanych dla ponad 140 układów. Co więcej, prace nad tą wersją oprogramowania objęły dalszą rozbudowę pokrycia aktywnych systemów bezpieczeństwa, tak zwanych systemów ADAS, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w nowoczesnych pojazdach.

IDC5 CAR 70 zawiera ponad 25 000 nowych opcji diagnostycznych dla najpopularniejszych marek pojazdów na rynku światowym, w tym: ABARTH, ACURA, ALFA ROMEO, AUDI, BENTLEY, BMW, CHEVROLET, CHRYSLER, CITROËN, DACIA, DODGE, FERRARI, FIAT, FORD, GAZ, GMC, GREAT WALL, HONDA, HUMMER, HYUNDAI, JAGUAR, JEEP, KIA, LADA, LAMBORGHINI, LANCIA, LAND ROVER, LEXUS, MASERATI, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MINI, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL (GM), PEUGEOT, PLYMOUTH, PORSCHE, PORSCHE, RAVON, RENAULT, RENAULT SAMSUNG, SAAB, SCION, SEAT, ŠKODA, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA, TROLLER, VOLKSWAGEN, VOLVO, WULING.
Dzięki IDC5 CAR mechanicy mogą zalogować się na stronie internetowej FCA aby wykupić dostęp do przeprowadzania diagnostyki pojazdów FCA bezpośrednio z narzędzia TEXA. Oprogramowanie wysyła alert za każdym razem, gdy określony pojazd wyposażony jest w jednostkę sterującą SGW, przekierowując mechanika do określonej przestrzeni uwierzytelniającej diagnozę FCA.
Począwszy od tej aktualizacji dostępny jest RCCS 2, nowy, kompleksowy zestaw do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. RCCS 2 pozwala na niezależną pracę we wszystkich fazach naprawy pojazdu.
DoIP NODE to wielomarkowy adapter opracowany przez TEXĘ pozwalający na bardzo szybkie wykonanie czynności diagnostycznych DoIP (Diagnosis Over Internet Protocol) na nowoczesnych pojazdach takich jak: VOLVO, LAND ROVER I JAGUAR, które obsługują protokół komunikacyjny ISO 1340 UDP/TCP nową architekturę, którą konstruktorzy zaczynają integrować z tradycyjną linią CAN-BUS. Zastosowanie DoIP NODE to korzyść dla mechanika, ponieważ nie musi on wymieniać oprzyrządowania TEXA, które już posiada, a jedynie uzupełnić jego działanie poprzez zastosowanie tego urządzenia, zawsze gdy pojazd na którym pracuje tego wymaga.
Począwszy od wersji IDC5 CAR 70, po wybraniu pojazdu dostępny jest nowy przycisk: STARTDoIP, który umożliwia uruchomienie diagnostyki w pojazdach wyposażonych w ten protokół komunikacyjny.

UWAGA: Oprogramowanie IDC5 nie jest dostępne dla urządzeń starej generacji, takich jak AXONE Direct, AXONE Pad czy AXONE Palmtop.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem