fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 04 2020

Pełne artykuły

Nasze doświadczenia z procedurą PassThru

Coraz więcej niezależnych warsztatów korzysta z procedury PassThru umożliwiającej przeprogramowanie sterowników w aucie klienta dzięki połączeniu online z portalem producenta pojazdu. Wraz z popularyzacją PassThru do redakcji napływa coraz więcej pytań. Coraz częściej warsztaty są zmuszone do aktualizacji oprogramowania sterowników w pojazdach klientów. Taka potrzeba wynika z konstrukcji pojazdów nowej generacji i rosnącej liczby sterowników elektronicznych. Każdy niezależny warsztat ma możliwość aktualizacji oprogramowania zagwarantowaną prawnie i realizowaną za pośrednictwem portalu internetowego producenta pojazdów (tzw. procedura PassThru). Ponieważ działalność warsztatów niezależnych jest konkurencyjna w stosunku do sieci serwisów autoryzowanych, producenci pojazdów prześcigają się w piętrzeniu trudności mających zniechęcić niezależne warsztaty do korzystania z portalu.Od ponad dwóch lat na łamach „Auto Moto Serwisu” publikujemy dokładne procedury PassThru dla rożnych marek...

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Aktualizacja oprogramowania IDC5 CAR 70.0.0

texaCAR70IDC5 CAR 70 oferuje liczne nowości diagnostyczne, funkcje specjalne, a także informacje techniczne niezbędne do profesjonalnego przeprowadzenia nawet najbardziej skomplikowanych operacji warsztatowych. W nowej wersji oprogramowania zaktualizowano 70 marek.

Dla 56 z nich opracowano nowe systemy diagnostyczne, niepublikowane nigdy wcześniej, które obejmują 800 modeli pojazdów. To 750 systemów diagnostycznych opracowanych dla ponad 140 układów. Co więcej, prace nad tą wersją oprogramowania objęły dalszą rozbudowę pokrycia aktywnych systemów bezpieczeństwa, tak zwanych systemów ADAS, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w nowoczesnych pojazdach.

IDC5 CAR 70 zawiera ponad 25 000 nowych opcji diagnostycznych dla najpopularniejszych marek pojazdów na rynku światowym, w tym: ABARTH, ACURA, ALFA ROMEO, AUDI, BENTLEY, BMW, CHEVROLET, CHRYSLER, CITROËN, DACIA, DODGE, FERRARI, FIAT, FORD, GAZ, GMC, GREAT WALL, HONDA, HUMMER, HYUNDAI, JAGUAR, JEEP, KIA, LADA, LAMBORGHINI, LANCIA, LAND ROVER, LEXUS, MASERATI, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MINI, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL (GM), PEUGEOT, PLYMOUTH, PORSCHE, PORSCHE, RAVON, RENAULT, RENAULT SAMSUNG, SAAB, SCION, SEAT, ŠKODA, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA, TROLLER, VOLKSWAGEN, VOLVO, WULING.
Dzięki IDC5 CAR mechanicy mogą zalogować się na stronie internetowej FCA aby wykupić dostęp do przeprowadzania diagnostyki pojazdów FCA bezpośrednio z narzędzia TEXA. Oprogramowanie wysyła alert za każdym razem, gdy określony pojazd wyposażony jest w jednostkę sterującą SGW, przekierowując mechanika do określonej przestrzeni uwierzytelniającej diagnozę FCA.
Począwszy od tej aktualizacji dostępny jest RCCS 2, nowy, kompleksowy zestaw do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. RCCS 2 pozwala na niezależną pracę we wszystkich fazach naprawy pojazdu.
DoIP NODE to wielomarkowy adapter opracowany przez TEXĘ pozwalający na bardzo szybkie wykonanie czynności diagnostycznych DoIP (Diagnosis Over Internet Protocol) na nowoczesnych pojazdach takich jak: VOLVO, LAND ROVER I JAGUAR, które obsługują protokół komunikacyjny ISO 1340 UDP/TCP nową architekturę, którą konstruktorzy zaczynają integrować z tradycyjną linią CAN-BUS. Zastosowanie DoIP NODE to korzyść dla mechanika, ponieważ nie musi on wymieniać oprzyrządowania TEXA, które już posiada, a jedynie uzupełnić jego działanie poprzez zastosowanie tego urządzenia, zawsze gdy pojazd na którym pracuje tego wymaga.
Począwszy od wersji IDC5 CAR 70, po wybraniu pojazdu dostępny jest nowy przycisk: STARTDoIP, który umożliwia uruchomienie diagnostyki w pojazdach wyposażonych w ten protokół komunikacyjny.

UWAGA: Oprogramowanie IDC5 nie jest dostępne dla urządzeń starej generacji, takich jak AXONE Direct, AXONE Pad czy AXONE Palmtop.

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem