sobota 20 lipiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Mobil 1 ESP x2 0W20

Mobil1ESPx20W20ExxonMobil wprowadza do sprzedaży Mobil 1 ESP x2 0W20 – nowy olej o niskiej klasie lepkości.

Czytaj więcej...

Żarówki do ciężarówki

6-oswŻarówki do pojazdów użytkowych są konstruowane nieco inaczej niż do aut osobowych. W ciężarówkach poza kryterium trwałości i precyzji wykonania bardzo ważna jest wysoka odporność na wstrząsy.

Oferta żarówek halogenowych 24 V jest bogata, poza standardowymi rozwiązaniami producenci oferują także produkty zapewniające użytkownikom dodatkowe korzyści.
Przełomowym rozwiązaniem w żarówkach halogenowych 24 V było opracowanie i opatentowanie przez firmę OSRAM żarnika jednozwojowego. Dzięki temu zwiększyła się odporność na wstrząsy, ilość emitowanego światła oraz trwałość, a wszystkie te trzy cechy można było uzyskać jednocześnie w ramach jednego produktu. Żarówki OSRAM Truckstar Pro są znacznie bardziej odporne na wstrząsy i wibracje, a ich trwałość jest 2,5 razy dłuższa niż produktów standardowych. Dzięki technologii jednoskrętki unika się tak zwanych „gorących punktów” i osiąga równomierną dystrybucję temperatury na skrętce. W efekcie żarówki mają o 100% dłuższą trwałość. Jednocześnie bardziej stabilna pojedyncza skrętka minimalizuje wrażliwość na drgania. Dzięki temu żarówki są bardziej wytrzymałe i oferują znaczące oszczędności finansowe w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami 24V – dłuższe przerwy pomiędzy wymianami i mniej przestojów serwisowych. Na opakowaniu takich żarówek umieszcza się napis single-coil. OSRAM jest wyłącznym producentem żarówek w technologii jednozwojowej. Poza innowacyjnymi żarówkami Truckstar Pro OSRAM produkuje także tradycyjne żarówki w technologii dwuzwojowej będące oryginalnymi częściami zamiennymi (OSRAM ORIGINAL). Technologie jednoskrętki oferują także inne firmy, jak Hella (linie Double Power i Heavy Duty) czy Magneti Marelli. Hella oferuje również linię standard z dwuzwojowym żarnikiem. Philips stosuje dwuzwojowy żarnik, a polepszenie parametrów żarówki uzyskano przez zastosowanie wzmocnionego mocowania żarnika i specjalnej mieszanki gazów wypełniających bańkę żarówki. Mieszanka ta, zastosowana w linii produktowej MasterLife, zmniejsza stopień parowania wolframu w żarniku, co 4-krotnie przedłuża trwałość żarówki w stosunku do średniego produktu H4 lub H7. Żarówki Philips MasterDuty mają 2-krotnie dłuższą żywotność. Philips stosuje też szkło kwarcowe, które jest odporne na zmiany temperatury oraz blokuje promieniowanie UV.
Dla zwolenników tuningu optycznego Philips oferuje żarówki linii MasterDuty BlueVision świecące niebieskim światłem zbliżonym do ksenonowego.

Czytaj więcej...

Czarne amortyzatory Monroe Magnum

Amortyzatory osiowe Monroe Magnum kierowane na rynek aftermarketowy są teraz malowane na czarno, zamiast na żółto, jak do tej pory. Producent, koncern Tenneco, twierdzi, że kolor czarny bardziej podoba się klientom.

Czytaj więcej...

Dobry rok dla Volvo Group

ts 02-2Podczas konferencji prasowej Volvo Group podsumowano miniony rok i poinformowano o nowej, światowej strukturze organizacyjnej koncernu.
W związku z tymi zmianami polskie przedstawicielstwo koncernu ma teraz nową nazwę Volvo Group Trucks Sales Poland.„ Po połączeniu marek Volvo Trucks i Renault Trucks pod jednym dachem w roku 2013, w ubiegłym roku skupiliśmy szczególną uwagę na optymalizacji sieci serwisowej obu marek” - powiedziała Małgorzata Kulis, wiceprezes Volvo Group Trucks Sales, Europe Central East North. Aktualnie sieć serwisowa Volvo Group Trucks Sales Poland liczy 44 autoryzowane punkty serwisowe, z czego 32 są dostępne dla klientów Volvo oraz 31 dla klientów Renault Trucks.
Miniony rok obfitował w wydarzenia – obchodzono jubileusz 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce, w pojazdach Volvo wprowadzono dwusprzęgłową skrzynię przekładniową I-Shift Dual Clutch, a Renault Trucks promował nową gamę pojazdów. Renault T otrzymał tytuł International Truck of the Year 2015. W segmencie pojazdów o DMC>16 t Volvo Trucks zakończyło rok na trzecim miejscu w rankingu z udziałem 17,1% (2632 szt.), a Renault Trucks zwiększyło swój udział do 6,0% (928 szt.). Aż 42,5% nowych samochodów ciężarowych Volvo sprzedanych w 2014 roku zostało objętych kontraktami serwisowymi, a w przypadku Renault Trucks kontrakty serwisowe Excellence to 75% ogólnej liczby zawartych umów.

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

Solaris się zmienia

 

ts 02-1Od 1 kwietnia prezesem Zarządu firmy Solaris Bus & Coach zostanie dr Andreas Strecker zastępując na tym stanowisku Solange Olszewską – poinformowano na konferencji prasowej.

Solaris nadal jednak pozostanie firmą rodzinną Krzysztofa i Solange Olszewskich. W 2014 roku firma Solaris po raz dwunasty utrzymała pozycję lidera polskiego sektora autobusów miejskich. W minionym roku firma sprzedała łącznie rekordową liczbę 1380 autobusów oraz trolejbusów (w 2013 r. – 1302 sztuki). Aż 80% spośród zrealizowanych w ubiegłym roku zamówień stanowią dostawy do odbiorców zagranicznych (1100 sztuk). Z kolei na rynku polskim nabywców znalazło 280 jednostek. W 2014 r. premierę miała nowa generacja miejskiego autobusu Urbino. W fabryce w Bolechowie zostanie zbudowana nowa hala o powierzchni 7,5 tys. m.kw. Rozwija się także produkcja tramwaju Tramino.
Solaris staje się potentatem w produkcji miejskich autobusów elektrycznych. Oferowane są trzy wersje systemu ładowania baterii: metodą plug-in, przez indukcję i z wykorzystaniem pantografu. Nowym rozwiązaniem są autobusy z dodatkowym wodorowym ogniwem paliwowym, które umożliwia zwiększenie zasięgu.

 

Więcej na ten temat przeczytacie Państwo w nr 2/2015

Rynek ciężarówek w 2014 roku

W 2014 roku zarejestrowano 17 711 nowych samochodów ciężarowych o DMC pow. 3,5 t., tj. o 2 004 szt. mniej niż w ub.r. (-10,2%). Rynek nowych pojazdów nasyca się samochodami spełniającymi normę Euro VI, których udział wynosi ponad 81%.

Najwięcej pojazdów sprzedał Mercedes-Benz, który zwiększył sprzedaż w stosunku do 2013 roku.

Popyt na samochody najcięższe, o DMC pow. 16 t., wyniósł 15 356 pojazdów (–8,2% r/r). Ich udział w rynku to 87% i jest o 2 pkt proc. wyższy niż przed rokiem. Wśród samochodów najcięższych liderem jest ponownie Mercedces-Benz (2 859; +5,4%). Na drugim miejscu jest DAF (2 783; –26,9%). Na trzecim miejscu – VOLVO z liczbą 2 632 zarejestrowanych pojazdów (–2,6%). MAN na czwartym (2 476; –9,6%). Pierwszą piątkę zamyka SCANIA (2 436; –3,6%). Liczba ciągników samochodowych (pow. 16 t) zmniejszyła się o 9,6% w skali roku do poziomu 12 887 szt.

W grupie pojazdów używanych sprowadzanych do Polski z zagranicy, w 2014 roku na drogi wjechało 26 022 samochodów ciężarowych (+8,0%) i 3 640 autobusów (+7,8%).

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w nr 1/2015

Zmiany w sieci serwisowej Volvo Group Trucks

ts-1Volvo Group Trucks porządkuje autoryzowaną sieć. Serwis w Zielonej Gorze obsługuje obecnie dwie marki – Volvo Trucks i Renault Trucks. Autoryzowana sieć serwisowa Renault Trucks powiększyła się o punkt w Legnicy. Autoryzację serwisową uzyskała firma Omni Moto Sp. z o.o., która od wielu lat związana jest z marką Renault Trucks, do tej pory wykonując usługi jako agent firmy Retos Sp. J. Nastąpiła zmiana operatora punktu sprzedaży i serwisu Renault Trucks w Poznaniu. Nowym operatorem jest firma Nijhof-Wassink, również długoletni partner Volvo Group Trucks. Serwis w Tarnowie Podgórnym jest pierwszym dwumarkowym punktem spośród aktualnie działających już 5 serwisow Nijhof-Wassink w Polsce.

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w nr 1/2015

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem