Ludzkość z wielkim wysiłkiem doczołgała się do końca 2020 roku, którego wydarzenia porównuje się do największych kataklizmów w dziejach świata. Kryzys gospodarczy dotknął prawie wszystkie branże, z wyjątkiem producentów szczepionek i maseczek ochronnych. Według ACEA w Unii Europejskiej z powodu przestojów nie wyprodukowano ok. 2,5 miliona pojazdów, co odbiło się również na kondycji producentów komponentów na pierwszy montaż. Producenci samochodów zmieniają więc strategię promocji. Z racji sztucznej inteligencji montowanej w autach ich wartość ma rosnąć wraz z upływem czasu, a nie spadać jak do tej pory, np. w wyniku korozji. Dodatkowo cykl życia auta się wydłuży, gdyż starsze egzemplarze mają być regenerowane w specjalnych zakładach. Pojazdy z silnikiem Diesla będą natomiast konwertowane na napęd elektryczny. Trzymający się bliżej rzeczywistości rynek napraw poradził sobie z pandemią całkiem dobrze, gdy okazało się, że najbezpieczniej jest jednak poruszać się własnym samochodem, a nie komunikacją zbiorową. Zdecydowana większość warsztatów niezależnych nie odczuła znaczącego spadku klientów. Nowa sytuacja zmieniła jednak warunki i sposoby prowadzenia biznesu, do których musiały dostosować się i warsztaty i musieli też dystrybutorzy części. Wszyscy zostali zmuszeni, by nieco zmienić sposób porozumiewania się z klientami i wzmocnić swoją strukturę informatyczną. Dystrybutorzy zaczęli wprowadzać na rynek więcej produktów pod własnymi markami i poszerzyli ofertę w oparciu o lokalnych dostawców w sytuacji nieregularnych dostaw w Azji, szczególnie z Chin. Zaczęły powstawać internetowe sklepy detaliczne, które w przyszłości mogą zagrozić pozycji dotychczasowych dystrybutorów. Wszyscy zastanawiają się, kiedy powrócimy do normalności i jak ona będzie wyglądać.
Dużo zdrowia!
Ryszard Polit
redaktor naczelny
SPIS TREŚCI
NOWOŚCI
BorgWarner zwiększa ofertę zaworów EGR
Filtry kabinowe Champion
Zestaw do kalibracji kamer i radarów Delphi
Ładowarki akumulatorowe NOCO
E-Start – nowa marka Gates
Przekładnie kierownicze KAMOKA
Nowe halogeny Philipsa
Więcej klocków od Textara
Pomoc dla operatorów stacji Mahle ATX
Z ŻYCIA BRANŻY
Videocheck Citroëna
Inter Cars z Castrolem i Exxon Mobil
Płatności ratalne w ProfiAuto Serwis
AVA Cooling zmienia właściciela
Nowa struktura polskiego oddziału Continental Opony Polska
KIA i Nissan zmieniają logo
Niektóre retofity LED legalne w Niemczech
Bosch stawia na sztuczną inteligencję oraz IoT
XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Internetowe spotkanie sieci Bosch Car Service
PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 24) – Fiat Chrysler Automobiles
Kontrola akumulatora testerem diagnostycznym
Czy tym urządzeniem ustawię reflektor LED?
Silniki Mazdy z technologią SkyActiv-G w warsztacie (cz. 3)
Inteligentne zawieszenia – wyzwanie dla warsztatu
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 17) – Mazda
Naprawy blacharsko-lakiernicze
PRODUKTY
Czego nie lubi akumulator?
HYBRYDY W WARSZTACIE
Wymagania formalne i niezbędne wyposażenie (cz. 1)
AUTO I TECHNIKA
Nowa norma a oczyszczanie spalin w silnikach
STREFA SZEFA
Nowe wyzwanie – dezynfekcja
STREFA BIZNES
Najgorsze hasła internetowe
Nowe rejestracje aut w 2020
AUTO MOTO SERWIS na luzie